Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش و پرورش (6)/ هماهنگی نیروها

نویسنده:

(4 صفحه - از 52 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش ،مربی ،طفل ،مادر ،معلم ،کودک ،استعدادهای ،تربیت ،هماهنگی نیروها ،خوب ،راه آموزش و پرورش طفل ،پرورش ( ،مکاتب ،فکر ،روحی ،قهرمان ،هدف آموزش و پرورش ،زندگی ،کار تربیت طفل ،اعتماد ،محیط ،ناگوار ،میان نیروهای درونی طفل ،توجه افراد تحت تربیت ،روشها ،میان استعداها و توانشهای ضدونقیض ،جامعه ،احتیاج بیک مربی ،فلسفهء آموزش و پرورش ،مربی لایق

خلاصه ماشینی:

"«ژان ژاک روسو»معتقد بود که:«امیل»1باید مکتشف و یا مخترع شود و هرگز نباید تقلید کند؛باید استعدادها و قوای مکنونهء او بیدار شود و نباید وی متکی بحافظه و یا انبار کردن‌ معلومات،بشکل محفوظات،در ذهن خود بشود،باید حس اعتماد بنفس داشته و متکی‌ بقوای خود بوده از اتکاء بدیگران،دوری جوید»2 >*با خویشتن آشتی کنیم برای تأمین هدف آموزش و پرورش،در درجه اول،مربی باید با خود آشتی کند،اصولا میان طرز فکر،رفتاروگفتار او نباید ضدیت و تناقضی باشد،او باید بدون اینکه چیزی را تحمیل‌ کند و با اعمال زور کودک را بانجام آن وادار نماید،در صدد اصلاح خویش برآید و از این راه‌ اعتماد او را بخود جلب نماید،حس احترام او را برانگیزد و خود را در نظر او محبوب و دوست- داشتنی،جلوه‌گر سازد،اینجاست که بآسانی نتیجهء مطلوب،گرفته میشود و گامهای سریع‌ در راه رسیدن بهدف،برداشته میشود،آری: (1)منظور از امیل همان کودک ایده‌آلی است که باید بروش روسو،تربیت شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.