چکیده:
هدف: فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، افق هایی نوین به سوی رفع محدودیت های سیستم های تعاملی سنتی ایجاد کرده است. ارائه خدمات عمومی کتابخانه ها (مرجع، اطلاع رسانی و امانت) با استفاده از تسهیلات الکترونیکی از کاربردهای بهینه این فناوری ها محسوب می شود. روش شناسی: پژوهش کاربردی حاضر به روش تحلیلی توصیفی با هدف بررسی دیدگاه کاربران کتابخانه های دانشگاهی در زمینه ارائه این نوع خدمات در کتابخانه ها، انجام گرفت. نتیجه گیری: جامعه پژوهشی با نمونه گیری تصادفی از دانشجویان دانشگاههای مختلف شهر تهران انتخاب شد و پرسشنامه محقق ساخته مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان شناخت دانشجویان از انواع خدمات عمومی الکترونیکی زیر متوسط و نگرش کلی دانشجویان مختلف تهران برای ارائه چنین خدماتی مثبت و سطح تحصیلی در نوع نگرش آنها بی تاثیر بود. . روابط مثبت معناداری بین این نگرش دانشجویان و میزان شناخت و میزان استفاده آنها از خدمات مزبور وجود دارد
خلاصه ماشینی:
"از آنجا که در تمامی موارد مذکور بهاستثنای امانت کتابخانهای این مقدار بیشتر از پنج صدم درصد بود در آن موارد،تفاوت معنادار بوده است و در بررسی میزان استفاده اعضای نمونه درصورت ارائه یا ارتقای خدمات امانت کتابخانهای الکترونیکی در بین دانشگاههای مختلف تفاوت معنادار وجود دارد زیرا سطح معنیداری کمتر از پنجصدم درصد است دانشجویان دانشگاههای آزاد از دانشگاههای وزارت علوم و بهداشت به میزان بیشتری از این نوع خدمات استفاده خواهند کرد ودانشجویات دانشگاههای وزارت بهداشت به میزان کمتری این نوع خدمات را مورد استفاده قرار خواهند داد.
نتایج به این صورت بدست آمد: جدول 5-رابطه بین میزان آشنایی دانشجویان و میزان استفاده آنها از انواع خدمات عمومی الکترونیکی (به تصویر صفحه مراجعه شود)لازم به ذکر است که این همبستگیها معنادار هستند زیرا در مورد هریک از موارد بالا سطح معنیداری صفر است.
WWW//:ptth tros-& hcraes-nigiro-& hcraes-giro-& hgih-tmf-& 1-codr-& 2005 F 2%31 F 2%12-etaD revoc-& noisrev-& 000052576 C-tcca-& legoog-nigirO nurer-& 1491084588-dlrtS hcraes-& c-weiv &-rohcnacod-& d- a-epythcraes& 63931 dd 3 d 25 b 78991 bafdd 7 c 55 e 63 c 89-5 dm & 1399990-diresu-& 0-noisreV lru-& 1- eht:yrutnec tsrif-ytnewt eht rof snoitazinagro yrarbil gnirutcurtseR"(2002),mik koeS-gnuoY,nihS aJ-nuE deveirteR.
tceridecneics raes-giro-hgih-tmf-& 1-codr-& 1520977577-dila-& 2006 F 2%30 F 2%11-etaD revoc-& 1399990-resu_& 1 a-& 4-tc-& c-weiv &-rohcnacod-& 13-ts-8 r-tros-& 6577-idc-& meti-tsil-tlsr-enoz-& hcraes-nigiro_& hc 9 ba 86 ad 3 eda 3 cabbf 75904 c 804 d 63-5 dm & 1399990-diresu-& 0-noisreV lru-& 1-noisrev-& 000052576C-tcc a-epythcraes & c 25 cimedacA no ecnerefeR latigiD fo ytilibasU eht fo yevruS A"(2006),nellA nelleyraM & lyrehC,eeD rebotcO deveirteR."