Skip to main content
فهرست مقالات

قابلیت های بستر الکترونیکی در آموزش (زبان)

نویسنده: ؛

پاييز 1383 - شماره 18 (12 صفحه - از 39 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : بستر الکترونیکی در آموزش ،آموزش الکترونیکی ،آموزش کلاسیک ،متعلم ،آموزش نوین حضوری ،آموزش نوین ،بستر الکترونیکی ،محیط آموزشی ،محیط آموزش ،فناوری ارتباطات و اطلاعات ،معلم و متعلم ،بستر آموزش الکترونیکی ،آموزش زبان ،انتقال دانش ،نوین ،بسترهای آموزش ،انواع آموزش ،ارائهء ،محتوای آموزش ،ارائهء محتوا ،متعلم و نقش جدید ،طرفین آموزش ،بسترهای آموزشی ،محتوا با استفاده ،طریق سی‌دی‌های آموزشی ،بخش آموزش ،جدید معلم ،رفتار آموزشی ،انتقال محتوا ،فعالیت‌های آموزشی

فناوری ارتباطات و اطلاعات در کنار بسترهای فنی، بخش آموزش را نیز متحول ساخته و به طور پیوسته و فزاینده، در حال تغییر محیط متعارف آموزشی و یا ارائه بسترهای مختلف یادگیری است. این فناوری، نه تنها تحولی عمیق در ابزارهای کمک آموزشی ایجاد کرده، بلکه در ساختار آموزش کلاسیک نیز نفوذ کرده و نوع جدیدی از آموزش را امکان پذیر ساخته است، به طوری که نتیجه چنین تحولاتی، محیط آموزشی با موقعیت متفاوت متعلم و نقش جدید معلم مواجه شده است. بخش آموزش در یک نگاه تقابلی، با سه نوع بستر در قالب: آموزش کلاسیک، آموزش الکترونیکی و آموزش نوین حضوری روبرو است که در هر کدام نوع متفاوتی از ارتباط طرفین آموزش (معلم و متعلم) مطرح است. تدریس و تحصیل (زبان) در هر کدام از این بسترها، تغییر نگرش در رفتار آموزشی، تعریفی دوباره از ساختار تحصیلی و بحث و پژوهش در زمینه چگونگی ارائه محتوای مناسب و متناسب با نوع آموزش را می طلبد. در مقاله حاضر، قابلیت های هر کدام از انواع آموزش بر اساس فاکتورهای تعریف شده در طرح، با نگرشی تقابلی به نگارش در آمده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.