Skip to main content
فهرست مقالات

پایایی و روایی خود ارزیابی و تأثیر توانش زبانی، جنسیت و پیش آگاهی از ابزار سنجش عینی

نویسنده: ؛

تابستان 1384 - شماره 24 (13 صفحه - از 139 تا 151)

کلیدواژه ها : پایایی ،توانش زبانی ،روایی ،خودارزیابی ،سنجش عینی ،راهبرد فراشناختی ،پیش‌آگاهی از آزمون

کلید واژه های ماشینی : خودارزیابی ،توانش زبانی ،توانش زبان ،پایایی و روایی ،تأثیر توانش زبانی ،آموزش زبان انگلیسی ،آزمون تافل ،تافل ،روایی و پایایی خودارزیابی ،زبان انگلیسی ،خودارزیابی و تأثیر توانش ،پایایی و روایی خودارزیابی ،تأثیر توانش ،روایی خودارزیابی ،پایایی خودارزیابی ،آموزش زبان ،دانشجوی رشتهء زبان ،خودارزیابی‌ها با نمرات ،خودارزیابی و توانش زبانی ،ضریب پایایی ،خودارزیابی و نمرهء واقعی ،رشتهء زبان انگلیسی ،رشتهء زبان و ادبیات انگلیسی ،ضریب همبستگی میان خودارزیابی ،ابزار سنجش ،زمینه‌های مهارت شنیداری ،خودارزیابی ندارند ،نمرهء واقعی ،رشتهء زبان ،سؤال

این تحقیق با توجه به اهمیت راهبرد فراشناختی در ابعاد زبان‌آموزی خوداتکا که‌ از مسائل مطروحه در بحث‌های جدید آموزش زبان انگلیسی است.در جهت بررسی‌ روایی و پایایی خودارزیابی و تأثیر توانش زبان،جنسیت و پیش‌آگاهی از سنجش‌ عینی صورت گرفت.در این تحقیق از دو گروه متفاوت آزمودنی استفاده گردید.کلیهء آزمودنی‌ها،توان خود را در زمینه‌های مهارت شنیداری،ساختار زبان و مهارت‌ خواندن بر حسب درصد خود ارزیابی کردند و سپس نتایج خودارزیابی‌ها و نتایج‌ حاصله از آزمون تافل تجزیه و تحلیل آماری شد.نتایج حاصله نشان داد که‌ خودارزیابی از نظر پایایی و روایی قابل قبول است و باید از اهمیت بالایی در آموزش‌ و ارزشیابی برخوردار باشد.ضمنا نتایج نشان داد که توانش زبانی و جنسیت از نظر آماری تأثیری قابل تأمل در روایی و پایایی خودارزیابی ندارند.ولی پیش‌آگاهی از آزمونی که به منظور تطابق خودارزیابی‌ها با نمرات عینی استفاده می‌شود،تأثیر قابل‌ توجهی در روایی خودارزیابی دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.