خلاصه ماشینی:
"پس مدیریت و راهبردی بحرانها به ویژه بحرانهایی که دولتها با آنروبهرو میشوند چگونه باید باشد؟و نقش رسانهها در این زمینه چگونهاست؟دیپلماسی رسانهای در قبل،حین و بعد از وقوع یک بحران به چهطریق عمل مینماید تا بتواند به هدفهای مورد نظر دست یابد.
بنابراین میتوانمدیریت خبر در زمان بحران را در هر رسانهای برای کسب اعتبار آن رسانهحیاتی دانست و به این مهم معترف بود که رسانهها نقش بیقید و شرطدر مهار و یا افزایش دامنه بحران دارند.
4-واکنشها و بازتابهای داخلی و خارجی،موضعگیریها و عملکرددستگاه سیاسی کشور و مطالعه نقش و تأثیر رسانهها و افکار عمومی برتصمیمگیریهای مربوط به مدیریت بحران مواردی هستند که در حوزهکارکرد اطلاعات در تدبیر بحران باید مد نظر قرار گیرند.
اما یکنکته اساسی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که اخبار به صورت واقعیمنتشر شده و به شایعات دامن نزند؛چرا که پخش اخبار غیر موثق و برپایه شنیدهها،یه به وقوع بحران دامن زده و یا به تشدید بحران کمکمیکند،و بدتر این که بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و منجر به افولروحیه عمومی و تسلط بحران میشود.
12-تأثیر سازمان رسانه بر افکار عمومی اساسا رسانهها در شعلهور و یا فروکش کردن بحران نقش حیاتیدارند و برای تأثیرپذیری بالاتر نیاز به ابزارهایی به غیر از مدیریت صحیحخبر دارند؛که به اختصار به آنها اشاره میشود:میزان اخبار منتشره از&%03819FNPG038G% سوی یک رسانه به انضمام سطح پوشش اخبار،از این عوامل هستند کهخودبستگی به شرایطی دیگر دارد: -سازمان یافته بودن رسانه -دارا بودن خبرنگار مقیم -لینک بودن با خبرگزاریهای مهم -استفاده از نیروی انسانی حرفهای -دسترسی به سیستمهای ارتباطی پیشرفته همانطور که گفتیم بحران به دو دسته کلی تقسیم میشود: 1-بحران قابل پیشبینی2-بحران غیر قابل پیشبینی."