Skip to main content
فهرست مقالات

نقش تبلیغات در اجتماع

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات ،نقش تبلیغات در اجتماع ،اخلاق ،اسلام ،امر بمعروف ،دین ،روح ،فضیلت ،افکار مردم روح فضیلت ،وسائل ،نقش تبلیغات در اسلام ،نه‌ی از منکر ،تقلید ،اجتماعی امر بمعروف ،اثر تبلیغات ،اثر مسامحه در امر بمعروف ،وظیفه ،وظائف اخلاقی و اجتماعی ،مسئول اعمال ،تبلیغات ترک ،قوانین ،اثر ،دین اسلام ،مردم ،النهی عن المنکر ،فرد ،پیغمبر گرامی اسلام ،جامعه ،عامل ،اخلاق تحویل جامعه

خلاصه ماشینی:

"نقش تبلیغات در اسلام دین اسلام برای امر بمعروف و نهی از منکر امتیازی قائل شده که شاید برای‌ هیچیک از قوانین دیگر چنین امتیازی قائل نشده باشد،زیرا بقاء و هستی دین را مرهون این‌ دو عامل بزرگ دانسته و در مقابل ترک این‌دو خطر عظیمی پیش‌بینی کرده چنانچه امام باقر علیه السلام میفرماید:ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر سبیل الانبیاء و منهاج الصلحاء فریضة بها تقام الفرائض و تأمن المذاهب و تحل‌ المکاسب و ترد المظالم و تعمر الارض و ینتصف من الاعداء و یستیم الامر2. بجای راستی و درستی دروغ و تزویر،وبجای امانت و صداقت تقلب و خیانت،و بجای صفا و صمیمیت کینه و حسد،وبجای هرگونه فضیلت و اخلاق فساد و ناپاکی جایگزین خواهد شد و این خطر بزرگ را که در اثر مسامحه در امر بمعروف و نهی از منکر دامنگیر اجتماع‌ میشود پیغمبر اسلام(ص)پیش‌بینی فرموده در آنجا که میفرماید: کیف بکم اذا فسدت نسائکم و فسق شبابکم و لم تأمروا بالمعروف و لم تنهوا عن المنکر؟فقیل له صلی الله علیه و آله و یکون ذلک یا رسول الله؟قال نعم و شر من ذلک کیف بکم اذا امرتم بالمنکر و نهیتم عن المعروف؟فقیل و یکون‌ ذلک قال نعم و شد من ذلک کیف بکم اذا رأیتم المعروف منکرا و المنکر معروفا*"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.