Skip to main content
فهرست مقالات

تلویزیون، مخاطب و نگرش نو

نویسنده: ؛

زمستان 1384 - شماره 24 علمی-پژوهشی (27 صفحه - از 185 تا 211)

کلیدواژه ها : نوگرایی ،نقش مخاطب ،فعالیت مخاطب ،مخاطب تلویزیون

کلید واژه های ماشینی : نگرش نو ،تماشای تلویزیون ،تلویزیون بر نگرش نو ،تأثیر تلویزیون بر نگرش ،تلویزیون بر نوگرایی ،تماشا ،برنامه‌های تلویزیون بر نوگرایی ،توجه به نقش مخاطب ،تأثیر تلویزیون ،برنامه‌های تلویزیون ،نقش مخاطب ،میزان تماشای برنامه‌های تلویزیون ،تلویزیون بر نگرش ،میزان تماشا ،نوگرایی با توجه ،میزان تماشای تلویزیون ،تماشای برنامه از تلویزیون ،فعالیت مخاطب ،تماشای برنامه‌ها ،ساعات تماشای تلویزیون ،مخاطب تلویزیون ،تماشای برنامه‌های تلویزیون ،تلویزیون با توجه ،میزان در معرض رسانه ،استفاده از رسانه ،محتوای برنامه‌های تلویزیون ،روز به تماشای تلویزیون ،مخاطبان بر پایه ،طبقه‌بندی مخاطبان بر پایه ،رسانه‌های جمعی

در این مقاله تأثیر تلویزیون بر نوگرایی با توجه به نقش مخاطبان آن مورد بررسی قرار گرفته است.در مطالعه مخاطب عواملی مانند میزان در معرض رسانه قرار گرفتن، محتوای در معرض قرار گرفتن و زمینه‌های گوناگون اجتماعی-فرهنگی، نقش اساسی را در اثربخشی پیام‌های تلویزیونی به‌عهده دارند که کمتر در تحقیقات داخل کشور مورد توجه واقع شده است.مسئله اصلی در این تحقیق شناخت ابعاد فعالیت مخاطف در تأثیر تلویزیون بر نگرش نو می‌باشد.بدین‌منظور لازم است رابطه بین تلویزیون با نگرش نو در جمعیت نمونه مشخص گردد و سپس به نقش و جایگاه مخاطب در این فرایند پرداخته شود.این تحقیق، به شیوه پیمایش، با حجمی برابر 1047 نمونه از خانوارهای ساکن در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است.نتایج تحقیق نشان می‌دهد که تأثیر تلویزیون با توجه به تفاوت‌های اجتماعی-فرهنگی در گروه‌های مخاطب متفاوت است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.