Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران

نویسنده: ؛ ؛

بهار 1384 - شماره 7 علمی-پژوهشی (18 صفحه - از 33 تا 50)

کلیدواژه ها : تصویرسازی نقش جنسیت ،آگهی های بازرگانی ،آگهی های تلویزیونی ،کلیشه های نقش جنسیت

کلید واژه های ماشینی : آگهی ،تصویرسازی نقش جنسیت ،بررسی تصویرسازی نقش جنسیت ،جنسیت ،تصویرسازی ،تلویزیون ،نقش جنسیت ،تصویر ،زن ،مرد ،شناسه ،تلویزیونی ،بازرگانی ،آگهی تلویزیونی ،نقش جنسیت در آگهی تلویزیون ،نقش جنسیت در آگهی تلویزیونی ،آگهی تلویزیون ،پژوهش ،آگهی بازرگانی ،نوشتار تصویرسازی نقش جنسیت ،نمایش ،نقش ،شخصیت ،نقش اصلی آگهی تلویزیونی ،کلیشه ،آگهی تلویزیونی ایران بررسی ،فرآورده ،کلیشه نقش جنسیت ،تبلیغ ،نقش جنسیت در آگهی بازرگانی

در این نوشتار تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های تلویزیونی ایران بررسی می شود. هدف پژوهش، شناخت تفاوت ها میان چه گونه گی نمایش زنان و مردان بازی گر، نقش اصلی آگهی های تلویزیونی از نظر شناسه های کلی، شناسه های جمعیت شناختی، و شناسه های نگرشی/رفتاری است. در راستای اجرای پژوهش، 139 آگهی (نمونه ی آماری) به روش تحلیل محتوا که روش معمول به کار گرفته شده در پژوهش های پیشین نقش های جنسیت است بررسی شد. یافته ها نشان داد که میان شخصیت اصلی (مرد/زن) در آگهی های تلویزیونی از لحاظ شناسه های گفته شده تفاوت وجود دارد و نمایش مردان و زنان در آگهی های تلویزیونی در راستای نقش های سنتی است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.