خلاصه ماشینی:
"این گفتوگوها در مورد هنرمندان ایرانی نیز رواج داشت و به گمان من،مثقالی نت اصلی را یافته بود و نوعی(دستن)ی را به کار میبرد که هویتی مستقل داشت و گاه از کنارههای طرح به درون آن نفوذ کرده با حالتیتیغتیغی بخشی از آن را پوشش میداد و ظاهرا با تأثیر از طراحیهای چاپ سنگی به این شیوه دستیافته بود(همانند پوستر فیلم«دوباره نگاه کن»و یا تصویرسازی کتاب«مارمولک کوچک اتاقمن»)،اما مدتی بعد،مثقالی از این روش کمتر استفاده کرد و آثارش را با شیوههای دیگری ساختو پرداخت.
ظاهرا روشی را که خود هنرمند(به تصویر صفحه مراجعه شود) در پیش گرفته بود،با آنچه من میپنداشتم،تفاوت داشت.
مثقالی در مصاحبههایش شکل کار کردنشرا اینگونه شرح میدهد:«شاید از اولین طرحهایی که در مجلهی"نگین"به عنوان مصور میزدم،این لغزندگی قلم بر روی کاغذ برایم جذاببود.
» ممیز با تیزهوشی خاص خود،خوب دریافته بود که هر چند بیان مثقالی نسبت به روند کاریاش ساده است،اما آنچه از آن سخنی به میاننیامده است،جوهرهای است از اتفاقاتی به ظاهر معمولی."