Skip to main content
فهرست مقالات

یک بحث جالب در باره تبلیغات/ دنیای کنونی بر محور تبلیغات می گردد

(6 صفحه - از 58 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، دنیای کنونی بر محور تبلیغات، غرائز، اجتماعات، تبلیغات در اجتماعات کنونی، حکومت، اسلام، وسائل، انسان، روح

خلاصه ماشینی: "یکی از نویسندگان سیاسی در یکی از مقاله‌های خود راجع بکشورهای عربی نوشته بود که«تبلیغات درمیان آنها همان کاری را میکند که آتش با باروت»ولی اگر درست دقت کنیم‌ این موضوع اختصاصی بعربها ندارد؛بلکه هر نوع تبلیغی که ماهرانه و توأم با نکات‌ روانی و ملاحظه شرائط و اوضاع محیط باشد همین اثر را دارد اگرچه حساسیت افراد در مقابل‌ این تبلیغات نیز کم‌وبیش تفاوت دارد؛بنابراین رمز تاثیر تبلیغات همان استفاده از غرائز و قوای‌ مزبور روحی انسان است. *** تبلیغات در اسلام نکته‌ای که در اینجا قابل‌توجه است اینست که با آنهمه اهمیتی که در دنیای امروز بمسأله تبلیغات(اعم‌از صحیح و باطل)داده میشود باز ملاحظه میشود که این موضوع در هر دستگاه و مؤسسه‌ای یکی از بخش‌های آنرا تشکیل میدهد،در حالی که در آئین مقدس ما تبلیغات صحیح بمنزله پایه اصلی است و چنان با همه قسمتهای دینی ممزوج و آمیخته شده که جدا کردن آنها از یکدیگر بسیار دشوار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.