خلاصه ماشینی:
"آن گونه که گفته شد حضور سی دو فیلم نیمه بلند و کوتاه که خارج از وسواسهای تجاری ساخته شده بود،نشانگر درک عمیق جامعهء هنرمندان جوان ما از حساسیت دنیای کودکان و نوجوانان و نیاز پرداختن به آنان است و اگر امیدی در جشنواره دیده میشد به علت حضور برخی فیلمهای نیمه بلند و کوتاه بود فیلمهایی مانند:«چکمه»کار محمد علی طالبی،«لی لی حوضک»و«در کنار هم با هم»کار استادانهء وجیه الله فرد مقدم،«آبانبار»کار غلامرضا رمضانی،«دستها» کار ناصر هاشمی،«سال تحویل«کار حمید جبلی و چند فیلم دیگر.
بویژه «لیلی حوضک»به علت توجه عمیق و استادانه به عناصر فرهنگ خودی و استفادهء خوب و هنرمندانه از آن برای داستان،و نیز استفاده از تکنیک درست و گیرا، مورد توجهء فراوان قرار گرفت و نشان داد که اگر انیمیشن میخواهد در این سرزمین به بالندگی برسد، نیاز مبرم به بازگشت به عناصر و موتیفهای فرهنگی کشور خودمان دارد.
در حالی که دیگران از ساختن فیلم جنگی-به خاطر مشکلاتی که دارد-پرهیز میکنند باید اقدام حاجی میری در ساخت چنین (به تصویر صفحه مراجعه شود) راز چشمهء سرخ فیلمی-با مضمون حضور نوجوانان در جنگ-را ستود اما توان ساخت فیلمهای جنگی ما بیشتر از این حرفهاست فیلم«آتش در خرمن»از نظر ساختمان فیلمنامه،زیبایی تصاویر و واقعیتهای جنگ آنچنان که لازمهء فیلمهای جنگی است،محکم و زیبا ساخته نشده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شاکو کلاک الف:هیأت داوران فیلمهای ایرانی جشنواره جوایز خود را به این شرح اعلام کرد: 1-به خاطر بازی مؤثر و هنرمندانه،دیپلم افتخار به آقای علی آتشکار بازیگر خردسال فیلم«چکمه» 2-به خاطر فکر خلاق و پرداخت هنرمندانه موضوعی انسانی،دیپلم افتخار به کارگردان فیلم «لیلی حوضک»آقای وجیه اله فرد مقدم 3-به خاطر پرداخت عمیق موضوعی ساده."