خلاصه ماشینی:
"با گسترش تجارت بین الملل و افزایش سرمایه گذاریهای مستقیم،اینحقوق به یک مسئلۀ اساسی در سیاست تجاری کشورهای تبدیل شده و نقشیکلیدی در رشد اقتصادی و توسعۀ صنعتی آنها بازی میکند و به همین دلیلنحوۀ بهرهمند شدن از تحقیقات صنعتی و نتایج مادی و امتیازات حاصل از آنرا مورد توجه قرار میدهد.
مالکیت صنعتی از طریق ثبت مارکهای مشخص کنندۀ شرکتها وتولیدات نیز مورد حمایت قانونی قرار میگیرد که شامل مارک تولیدی،خدمات و نام تجاری میباشد.
مطالعاتانجام شده در زمینۀ نتایج جعل و شبیه سازی لیسانس دارو سازی درکشورهای مکزیک،آرژانتین و هند،بیانگر آنست که فروش غیر قانونی و تکثیرداروها توسط این کشورها بین 167 میلیون دلار و 1/5 میلیارد دلار بهشرکتهای مبتکر و اصلی خسارت وارد کرده است.
به همین دلیل نیز کشورهایصنعتی نفع خود را در آن میبینند که اختراع و نوآوری را هر چه بیشتر تقویتکنند،گرچه در مورد ابتکار و نوآوری همواره این احتمال وجود دارد که هزینۀبالای آن لزوما با نتایج دلخواه توأم نگردد؛بویژه،اگر یک نوآوری ارزش نسبتازیادی داشته باشد اما به سادگی قابل شبیه سازی باشد،شرکتهای رقیب قادرخواهند بود آن را کپی کرده و به فروش برسانند.
نظرهای ابراز شده دربارۀسیاست حقوقی مالکیت معنوی در چند زمینه متمرکز شده است: بدل سازی و جعل:کشورهای متعددی،حق طبیعی خود میدانند کهشرکتهای داخلیشان دست به دزدی،تقلب،بدل سازی و جعل بزنند:بعنوانمثال،کپی کردن و تکثیر نوارها بدون اجازۀ قانونی مالک آنها،یا استفادۀ غیرمجاز از مارکهای مشهور خارجی،مسلما اینگونه اقدامات،به علت تفاوتقیمت کالاهائی که مارک اصلی و بدلی دارد میتواند مشتریان زیادی را کهتوانایی خرید کالا با مارک اصلی را ندارند جلب کند."