Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی نیازهای آموزشی کتابخانه های عمومی کشور در سال 1382

نویسنده:

(14 صفحه - از 56 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،وضعیت کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،اطلاعات ،مقایسه کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،نیازهای آموزشی کتابخانه‌های عمومی ،مهارت‌های کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،نظرات کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،مقایسه نظرات کارکنان کتابخانه‌های عمومی ،کتابداران ،کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی ،نیازهای آموزشی کارکنان ،مهارت‌های ،کتابداران کتابخانه‌های عمومی ،نمودار مقایسه کارکنان کتابخانه‌های عمومی ،رایانه ،تعداد کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور ،نیازهای آموزشی ،استخدام کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،توانایی کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،گرایش کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،وضعیت استخدام کارکنان کتابخانه‌های عمومی ،میزان توانایی کارکنان کتابخانه‌های عمومی ،مرکز آموزش کارکنان کتابخانه‌های عمومی ،تمایلات کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور ،آموزش کتابداران کتابخانه‌های عمومی هلند ،حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور ،پرسش ،کار ،کار کارکنان کتابخانه‌های عمومی

خلاصه ماشینی:

"مقایسه نظرات کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور در مورد تأثیر دوره‌هایی که تاکنون گذرانده‌اند بر روند کار آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) در ضمن طبق اطلاعات نمودار شماره 7،55 درصد از پاسخ‌گویندگان معتقدند این دوره‌های ضمن خدمت کاملا بر آن‌ها تأثیر گذاشته است،41 درصد معتقدند تا حدودی جدول شماره 1. مقایسه نظر کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور در مورد نیاز آنان به آموزش‌ مهارت‌ها و برنامه‌های کاربردی کامپیوتری (به تصویر صفحه مراجعه شود) در مجموع با توجه به نمودار شماره 9 میزان 92 درصد از پاسخ‌گویندگان معتقدند به آموزش مهارت‌های مربوط به‌ بکارگیری فناوری‌های نوین اطلاعاتی نیازمندند و تنها 8 درصد به این آموزش‌ها بی‌نیازند. مقایسه نظرات کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور در مورد عناوین دروس پیشنهادی‌ برای برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای آن‌ها (به تصویر صفحه مراجعه شود) اصلی حوزه کتابداری در قالب عناوین رسمی دوره‌های‌ آموزشی دانشگاهی در معرض نظرخواهی قرار گرفته‌ شده است. ل-در ارتباط با شناخت دوره‌های آموزشی ضمن‌ خدمت مورد نیاز کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور بار دیگر تأکید می‌شود که لازم است در درجه اول شرح‌ وظایف شغلی کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور بصورت‌ علمی،روزآمد و پذیرفته شده با توجه به نیازهای بومی‌ تدوین گردد و در مرحله بعد با رویکرد:آموزش پودمانی‌ که جامعه هدف آن کارکنان غیرمتخصص کتابداری شاغل‌ در کتابخانه‌های عمومی کشور است-که باید در بلند مدت آموزش‌های آکادمیک مربوط به این حوزه را دیده و به دریافت مدرک تخصصی آن نائل شوند-و رویکرد دوم‌ آموزش‌های کاربردی،کوتاه‌مدت و ضمن خدمت حوزه‌ کتابداری و اطلاع‌رسانی می‌باشد،که برای متخصصان حوزه‌ کتابداری و هم‌چنین غیرمتخصصان شاغل در کتابخانه‌های‌ عمومی کشور کاربرد دارد برای شناخت نیازهای آموزشی‌ کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.