Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه، مطالعه کتاب و موانع و راهبردهای بهینه سازی

نویسنده:

(4 صفحه - از 108 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : کتاب ،مدارس ،مطالعه ،کتابداران ،کتابخانه‌های مدارس ،مطالعه کتاب و موانع ،خانواده ،آموزش ،ناکافی‌بودن تعداد کتابداران در مدارس ،راهکارها و پیشنهادها ،دانش‌آموزان ،کتابخانه‌های عمومی ،کتابخانه‌های عمومی موانع موجود ،کتابخوانی ،فرهنگ ،ناکافی‌بودن ،ناکافی‌بودن تعداد مراکز فرهنگی ،تولید ،نبودن ،اطلاع‌رسانی موضوعی ویژه دانش‌آموزان ،کمبود تعداد کتابداران در مدارس ،امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه عمومی ،معلمان ،ایجاد بانک اطلاع‌رسانی موضوعی ویژه ،موانع و راهبردهای بهینه‌سازی ،برنامهء درسی مدارس ،نظام ،کتابخانه‌های مدارس ازلحاظ کتاب ،ایجاد امکانات مناسب ،ناکافی‌بودن حمایت دولت

خلاصه ماشینی:

"با توجه به مسائل عنوان‌شده اینک نظریات معاون امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه عمومی را که‌ برای این نشریه بصورت مکتوب ارسال شده است،ارائه می‌گردد. کتابخانه،مطالعه کتاب و موانع و راهبردهای بهینه‌سازی حمیدرضا چاکری‌ معاون امور کتابخانه‌ها و انجمن‌ها مقدمه و طرح موضوع با وجود تنوع رسانه‌ها و افزایش تعداد ابزارهای فرهنگی در این جهان‌ رسانه‌ای‌شده،کتاب از جایگاه خاصی برخوردار است. بیان‌های غیرمستند از میزان مطالعه از 2 دقیقه تا ساعت‌ها در دوره‌های مختلف زمانی(روز،هفته،ماه و سال)در جامعه حاکی از این است که تا چه اندازه در مرحله آشفتگی اطلاعاتی قرارداریم و تعجب‌انگیزتر آن‌که برای یافتن پاسخ دقیق و مطمئن چرا اقدام جدی‌ نمی‌کنیم؟هر ده سال یک‌بار به سراغ سرشماری می‌آییم و از تعداد نفوس و مسکن آگاه می‌شویم. شناسایی موانع،طرح،راهکارها و پیشنهادها در این بخش ابتدا موانع موجود در خانواده،نظام تعلیم و تربیت و مدارس و اجتماع براساس جمع‌بندی پژوهش‌های انجام‌شده فهرست‌ شده است و سپس راهکارها و پیشنهادها مطرح می‌شود. اختصاص‌نداشتن بودجهء عمومی مشخص از درآمد خانواده‌ برای خرید کتاب و مطالعه آن راهکارها و پیشنهادها 1. ایجاد محدودیت در استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری و اختصاص وقت مناسب برای مطالعه و نظارت بر اجرای آن 3. عدم توجه کافی به موضوعات کتاب و کتابخوانی در دورهء ابتدایی با هدف ایجاد شوق به خواندن و عادت به مطالعه بعنوان یک‌ هدف اساسی نظام آموزش 8. فقیربودن کتابخانه‌های مدارس ازلحاظ کتاب و نشریات‌ ادواری و امکانات لازم در کتابخانه 2. عدم انگیزه دانش‌آموزان و کارکنان مدارس برای مطالعه و کتاب‌خوانی 9. کمبود وقت فراغت دانش‌آموزان با عنوان مطالعه و کتاب‌خوانی‌ در برنامهء درسی مدارس 10."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.