Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه، مطالعه کتاب و موانع و راهبردهای بهینه سازی

نویسنده:

(4 صفحه - از 108 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، مدارس، مطالعه، کتابداران، کتابخانه‌های مدارس، مطالعه کتاب و موانع، خانواده، آموزش، ناکافی‌بودن تعداد کتابداران در مدارس، راهکارها و پیشنهادها

خلاصه ماشینی:

"با توجه به مسائل عنوان‌شده اینک نظریات معاون امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه عمومی را که‌ برای این نشریه بصورت مکتوب ارسال شده است،ارائه می‌گردد. کتابخانه،مطالعه کتاب و موانع و راهبردهای بهینه‌سازی حمیدرضا چاکری‌ معاون امور کتابخانه‌ها و انجمن‌ها مقدمه و طرح موضوع با وجود تنوع رسانه‌ها و افزایش تعداد ابزارهای فرهنگی در این جهان‌ رسانه‌ای‌شده،کتاب از جایگاه خاصی برخوردار است. بیان‌های غیرمستند از میزان مطالعه از 2 دقیقه تا ساعت‌ها در دوره‌های مختلف زمانی(روز،هفته،ماه و سال)در جامعه حاکی از این است که تا چه اندازه در مرحله آشفتگی اطلاعاتی قرارداریم و تعجب‌انگیزتر آن‌که برای یافتن پاسخ دقیق و مطمئن چرا اقدام جدی‌ نمی‌کنیم؟هر ده سال یک‌بار به سراغ سرشماری می‌آییم و از تعداد نفوس و مسکن آگاه می‌شویم. شناسایی موانع،طرح،راهکارها و پیشنهادها در این بخش ابتدا موانع موجود در خانواده،نظام تعلیم و تربیت و مدارس و اجتماع براساس جمع‌بندی پژوهش‌های انجام‌شده فهرست‌ شده است و سپس راهکارها و پیشنهادها مطرح می‌شود. اختصاص‌نداشتن بودجهء عمومی مشخص از درآمد خانواده‌ برای خرید کتاب و مطالعه آن راهکارها و پیشنهادها 1. ایجاد محدودیت در استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری و اختصاص وقت مناسب برای مطالعه و نظارت بر اجرای آن 3. عدم توجه کافی به موضوعات کتاب و کتابخوانی در دورهء ابتدایی با هدف ایجاد شوق به خواندن و عادت به مطالعه بعنوان یک‌ هدف اساسی نظام آموزش 8. فقیربودن کتابخانه‌های مدارس ازلحاظ کتاب و نشریات‌ ادواری و امکانات لازم در کتابخانه 2. عدم انگیزه دانش‌آموزان و کارکنان مدارس برای مطالعه و کتاب‌خوانی 9. کمبود وقت فراغت دانش‌آموزان با عنوان مطالعه و کتاب‌خوانی‌ در برنامهء درسی مدارس 10."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.