خلاصه ماشینی:
"شالوده بنیادین حقوقارتباطات،بر حقوق مطبوعات،استوار است که ازجهت موضوعی،هسته مرکزی و از جنبه تاریخی،قدیمترین زمینه آن بهشمار میرود،استوارگردیده است و با درنظر گرفتن آنکه اساس حقوقمطبوعات بر آزادی بیان و حق دسترسی همگانبه اطلاعات پایهگذاری شده است،میتوان گفتکه حقوق ارتباطات هم مانند حقوق مطبوعات،از یک ویژگی بسیار مهم در جهت کمک به(به تصویر صفحه مراجعه شود)حفظ و حراست از آزادی مذکور برخوردار است،کتاب حاضر در پنج فصل زیر تدوین شده است: -سیر تاریخی آزادی بیان و مطبوعات -مبانی فلسفی و ارکان حقوقی آزادی مطبوعاتو اطلاعات -نظریهها و نظامهای آزادی و کنترل مطبوعات وسایر وسایل ارتباط جمعی -آزادی اطلاعات در عرصه روابط بین المللی -آزادی بیان و اطلاعات در تصمیمات و مصوباتسازمانهای منطقهای حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان/ دکتر محسن اسماعیلی/مرکز تحقیقاتصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران338/صفحه28000/ ریال/چاپ نخست1385/ این کتاب در چهار فصل سامان یافته؛در فصلاول به«کلیات»موضوع پرداخته میشود."