Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژیک مدیریت مشتری مداری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

نویسنده:

(6 صفحه - از 74 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، کتابخانه، اطلاعات، مراکز اطلاع‌رسانی، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، مدیران، مدیریت، استراتژی، نیازهای خاص کارکنان مراکز اطلاع‌رسانی، کارکنان مراکز اطلاع‌رسانی

خلاصه ماشینی:

"آیا می‌خواهیم کیفیت فعلی ارائه خدمات را ارزیابی‌ کنیم و آن را بهبود ببخشیم؟یا اینکه می‌خواهیم ایده آل‌های‌ مراجعان را کشف و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم؟آیا مراکز اطلاع‌رسانی می‌خواهد عملکرد فعلی‌اش را با عملکرد قبلی‌اش‌ مقایسه کند یا اینکه می‌خواهد با بررسی نظرات و دیدگاه‌های‌ مراجعان و اهتمام به آن‌ها،کیفیت خدمات خود را بالا ببرد؟آیا شما بیشتر به جلب رضایت مراجعان بالقوه؟بسته به خواسته‌ها و نقطه نظرات‌ مراجعان،شیوهء ارزیابی از حیث محتوا و چشم اندازها متفاوت‌ خواهد بود،ولی باید بطور کلی هدف و انگیزهء شما از اندازه‌گیری‌ و ارزیابی معلوم و مشخص باشد. استراتژیک مدیریت مشتری مداری در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی به یاد داشته باشید مراجعانی که‌ شکایت می‌کنند دوست شما هستند نه دشمن شما،آن‌ها می‌خواهند با این کار خدمات شما برای آنان بهتر و مناسب‌تر باشد. استراتژیک مدیریت مشتری مداری در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی نیروی انسانی نقشی بسزا در تحول‌ و پیشرفت امور جاری دارد،به همین‌ دلیل یکی از ارکان مهم هر سازمانی‌ بحساب می‌آید و مورد توجه مدیران‌ است که از این میان توجه به تک تک‌ افراد از اهمیت خاص مدیریتی‌ برخودار است،زیرا که اصل مهم در روابط بین شخصی توجه به علایق و نگرش‌های اشخاص است‌194 برای مثال شما بتوانید کسی را به انجام دادن کاری مجبور کنید،ولی هرگز قادر نیستند واقعا او را وادار کنید که آن کار را از روی میل و اراده انجام دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.