Skip to main content
فهرست مقالات

چهارچوب نظری برای تدوین برنامه های بلند مدت آموزش عالی ایران در افق 1400

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تدوین برنامه‌های بلند مدت آموزش ،آموزش عالی ،مدت آموزش عالی ایران ،مدت آموزش عالی در افق ،معیار ،برنامه‌ریزی برنامه‌های بلند مدت آموزش ،معیار چشم‌انداز بلند مدت ،برنامه دراز‌مدت آموزش عالی ایران ،چهارچوبی نظری ،آینده ،برنامه‌ریزی بلند مدت ،برنامه بلند مدت موجب تبادلات ،برنامه‌های بلند مدت راهبردی ،برنامه طراحی بلند مدت ،چشم‌اندازهای ،برنامه‌ریزی بلند مدت آموزش ،ایران در افق ،اجتماعی ،آموزش عالی چهارچوبی نظری ،اقتصادی ،انسجام ،نیازهای برنامه دراز‌مدت آموزش عالی ،مطالعات ،پیش‌نیازهای برنامه دراز‌مدت آموزش عالی ،محیط ،راهبردی ،مطالعات برنامه‌ریی بلند مدت ،نظام آموزش عالی ،مترجم ،سمینار آموزش عالی در ایران

خلاصه ماشینی:

"مطالعه آینده پژوهشی و تدوین برنامه بلند مدت دربردارنده عنصر مهم اجرا و به کارگیری است که تضمین می‌کند موضوعات کلیدی شناسایی شده در معرض توجه عموم مردم و سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد و به صورت موضوع اصلی یک بحث متفکرانه و گسترده در می‌آید و بهبود سیاست‌ها و اقدام عملی را موجب می‌شود. ج:پیش‌نیازهای برنامه دراز مدت آموزش عالی ایران 00 برای تدوین برنامه بلند مدت مؤلفه‌های ذیل انسجام از جمله عواملی است که باید در مطالعات و برنامه‌های بلند مدت، لحاظ شود. 19 با عنایت به معیارهای حاکم بر برنامه‌های بلند مدت آموزش عالی، چشم‌اندازهای آینده ملی، منطقه‌ای و جهانی در ابعاد مختلف و از جمله آموزش عالی، پیش نیازهای برنامه دراز مدت آموزش عالی ایران 1400، چالش‌های مهم در برنامه‌های بلند مدت آموزش عالی ایران در افق سال 1400، برای طراحی و برنامه‌ریزی بلند مدت در آموزش عالی نیازمند چهارچوبی نظری هستیم که در زیر ارائه می‌گردد. به منظور رفع این خلأ بایستی لزوم و اهیمت تدوین برنامه‌های بلند مدت راهبردی در آموزش عالی برای متولیان نهادهای آموزش عالی روشن و نهادی شود. در این مقاله دلایل آینده‌نگری در شرایط کنونی برای آموزش عالی بیان شده و مبانی نظری تدوین برنامه‌های بلند مدت آموزش عالی در افق سال 1400 در چهار محور اساسی تبیین گردید. eht ta noitacudE rehgiH,otnemaraS -neC tsriF ytnewT eht rof gninnalP;sdaorssorC -laC(120)noitisop;(140) tropeR lareneG;yrut 1990,ainrofi (18). به منظور رفع این خلأ بایستی لزوم و اهمیت تدوین برنامه‌های بلند مدت راهبردی در آموزش عالی برای متولیان نهادهای آموزش عالی روشن و نهادی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.