Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی چند ملیتی ها: ادوار تجاری و سرمایه گذاری خارجی

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 192 تا 197)

کلید واژه های ماشینی : شرکتهای چندملیتی ،استراتژی ،ادوار تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی ،اقتصادی ،تکنولوژی ،انتخابات ،سیاسی ،توسعه ،محصول ،ادوار تجاری ،بازار ،رقابت ،سرمایه‌گذاری ،قرن بیستم ،دولت ،تولید ،بقای ،مدیران ،چرخه زندگی محصول ،آمریکا ،شرکتهای بزرگ ،اقتصاد جهانی ،کشورهای در حال توسعه ،نفوذ دولت بر اقتصاد سیاسی ،اثر شرکتهای چندملیتی بر اقتصاد ،ادوار انتخاباتی در پیش‌بینی ادوار ،مسائل سیاسی و ادوار تجاری ،افزایش ،قدرت رقابت اقتصادی و سیاسی ،دوره بقای شرکتها به پیش‌بینی

خلاصه ماشینی:

"شرکتها، دولتها و مراکز علمی در کشورهای مرکز دستکم شش ماه زودتر از دیگران اطلاعات مربوط به تکنولوژیهای جدید و ابداعات اقتصادی را دریافت می‌کنند و این در اقتصادی جهانی که با سرعت درحال پویش است، سلطه آنها را بر شرکتهای کشورهای پیرامون تشدید می‌کند. چرخه زندگی محصولات و انتقال تکنولوژی‌ چرخه زندگی محصول اغلب در کشورهای توسعه‌یافته بازارمحور و با درآمد آغاز می‌گردد که در آنها محیط اقتصادی برای ابداعات تکنولوژیکی، انعطاف‌پذیری و پوشش مخاطره در قرن بیستم، نه‌تنها نفوذ دولت بر اقتصاد سیاسی ملی افزایش یافته بلکه اثر شرکتهای چندملیتی بر اقتصاد ملی نیز گسترش یافته است. بنابراین در آخر قرن بیستم مسئله این است که اندازه کوچک یا بزرگ شرکت کدامیک تضمین‌کننده بقای شرکت می‌باشد؟چه‌اندازه‌ای مطلوب‌ترین اندازه برای یک شرکت است؟ شرکتها، دولتها و مراکز علمی در کشورهای مرکز، دستکم شش ماه زودتر از دیگران اطلاعات مربوط به تکنولوژیهای جدید و ابداعات اقتصادی را دریافت می‌کنند و همین، سلطه آنها را در اقتصاد پرتکاپوی جهانی بر شرکتهای کشورهای پیرامون تشدید می‌کند. سرمایه‌گذاری در تکنولوژی و ظرفیت تولید برای قرن بیستم‌ویکم نیازمند آگاهی از ادوار اقتصادی-انتخاباتی کوتاه‌مدت، پیش‌بینی موجهای میان‌مدت و بلندمدت و انتخاب بخشهای استراتژیک برای توسعه می‌باشد که در آنها یک اقتصاد ملی یا شرکت قادر به حفظ مزیت نسبی خود در آینده است. سرمایه‌گذاری در تکنولوژی و ظرفیت تولید برای قرن بیست‌ویکم نیازمند آگاهی از ادوار اقتصادی-انتخاباتی کوتاه‌مدت، پیش‌بینی موجهای میان‌مدت و بلندمدت، و انتخاب بخشهای استراتژیکی برای توسعه می‌باشد که در آنها یک اقتصاد ملی یا شرکت قادر به حفظ مزیت خود در آینده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.