Skip to main content
فهرست مقالات

سیاست های اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی در ژاپن

نویسنده:

(8 صفحه - از 232 تا 239)

کلید واژه های ماشینی : مؤسسات آموزش عالی ،ژاپن ،اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی ،اشتغال ،دانش‌آموختگان آموزش عالی در ژاپن ،استخدام ،دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش ،دانشگاه‌ها ،دانشجویان ،شغل ،نظام آموزش عالی ،بازار کار ،اقتصادی ،آموزش عالی ژاپن ،اشتغال دانش‌آموختگان ،نیازهای بازار کار ،مؤسسات آموزش عالی ژاپن ،دولت ،اجتماعی ،میزان اثر‌بخشی نظام آموزش عالی ،رقابت ،نظام آموزش عالی ژاپن ،دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش ،اشتغال دانش‌آموختگان نظام آموزش عالی ،اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات ،جامعۀ ژاپن میزان تحصیلات عالی ،آموختگان آموزش عالی ،استاد ،کار ،مهندسی

خلاصه ماشینی:

"سیاست‌های اشتغالدانش آموختگانآموزش عالی در ژاپن دکتر محمد رضا سرکارآرانیعضو هیأت علمی دانشگاهعلامه طباطبایی چکیده {IBدر این مقاله نگارنده بر اساس پژوهشهایخود در سالهای 1999-1995 در دانشگاهناگویای ژاپن،با نگاهی اجمالی بهنظام استخدامی این کشور که بر دو نکتۀاساسی استخدام مادام العمر -me emitefil( )tnemyolp و کارمندان واجد شرایط-nats( )srekrow drad تأکید دارد،تلاش می‌کند تا بارویکردی فرهنگی-اجتماعی سیاست‌هایاساسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وشرکت‌ها و نهادهای مختلف خصوصی ودولتی را برای اشتغال دانش آموختگان آموزشعالی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. این نقش سنتی استادان&%17154ESEG171G% سیاست‌های اشتغالدانش آموختگانآموزش عالی در ژاپن دکتر محمد رضا سرکارآرانیعضو هیأت علمی دانشگاهعلامه طباطبایی چکیده {IBدر این مقاله نگارنده بر اساس پژوهشهایخود در سالهای 1999-1995 در دانشگاهناگویای ژاپن،با نگاهی اجمالی بهنظام استخدامی این کشور که بر دو نکتۀاساسی استخدام مادام العمر -me emitefil( )tnemyolp و کارمندان واجد شرایط-nats( )srekrow drad تأکید دارد،تلاش می‌کند تا بارویکردی فرهنگی-اجتماعی سیاست‌هایاساسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وشرکت‌ها و نهادهای مختلف خصوصی ودولتی را برای اشتغال دانش آموختگان آموزشعالی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. وانگهی این روش،دانشگاه‌ها ونمودار 1:روند میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ژاپن از سال 1970 تا 1998 (به تصویر صفحه مراجعه شود)مؤسسات آموزشی را بر آن داشته است که برایفراهم ساختن زمینه‌های لازم برای جذب بهتریناستعدادها برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود رابیش از پیش مورد ارزیابی قرار دهند،به مؤثر بودندانش توجه کنند و شرایط لازم را برای برقراریارتباط اثربخش میان نیروی انسانی و نیازهای بازارکار فراهم سازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.