Skip to main content
فهرست مقالات

در تامین خواسته های مشتریان از آموزش QFD کابرد

نویسنده: ؛ ؛

بهار و تابستان 1383 - شماره 41 و 42 علمی-ترویجی (14 صفحه - از 209 تا 222)

کلید واژه های ماشینی : مرکز آموزش مدیریت دولتی ،خواسته‌های مشتریان از آموزش ،گسترش عملکرد کیفیت ،خواسته‌های مشتری ،طرح مدیران مرکز آموزش مدیریت ،خواسته ،خواسته‌های مشتریان ،خانه کیفیت به الزامات ،کیفیت به الزامات آموزشی ،خانه کیفیت ،ندای مشتری ،دوره‌های آموزشی طرح مدیران ،مدیریت دولتی ،مدیریت کیفیت ،آموزش مدیریت ،ندای مشتری و ویژگی‌های خدمت ،دوره‌های آموزشی ،الزامات آموزشی تبدیل ،ارتقای کیفیت خدمات آموزشی ،الزامات آموزشی ،رضایت مشتریان ،مرکز آموزش ،روش خانه کیفیت ،خدمات آموزشی ،خواسته‌های مشتریان دوره ،فنون مدیریت کیفیت ،طرح مدیران ،ارتقای کیفیت خدمات ،ویژگی‌های خدمت ،ندای مشتریان

گسترش عملکرد کیفیت (QFD) یکی از فنون مدیریت کیفیت است که برای به کارگیری‌ مرحله به مرحله نداهای مشتری به صورت عملیاتی به کار گرفته می‌شود.این فن‌ می‌تواند نه تنها در عملیات تولیدی،بلکه در خدمات مختلف از جمله خدمات آموزشی نیز کاربرد داشته باشد.در این مقاله برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی مرکز آموزش‌ مدیریت دولتی از تکنیک QFD استفاده شده است.بعد از انجام مصاحبه با مشتریان‌ (دانشجویان)کلیدی و شناسایی خواسته‌های آنها،این خواسته‌ها را رتبه‌بندی و سپس با به کارگیری روش خانه کیفیت به الزامات آموزشی تبدیل و به کار گرفته شده‌اند.یافته‌های‌ پژوهش نشان می‌دهد که مهمترین الزامات آموزشی را باید به ترتیب در ساختار،اساتید، و محتوای دوره‌های آموزشی طرح مدیران جستجو کرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.