Skip to main content
فهرست مقالات

نارسایی های ارزیابی عملکرد در مدیریت نتیجه گرا

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (12 صفحه - از 3 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : مدیران ،ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی ،ارزیابی عملکرد ،ارزیابی عملکرد در مدیریت نتیجه ،مدیریت ،سازمان‌های ،ارزیابی عملکرد در مدیرت ،مدل ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی ،میان ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی ،مدیریت‌گرایی ،ارزیابی عملکرد در مدیرت دولتی ،عمل ،مدیریت دولتی سازمان‌های بخش ،سنجش عملکرد سازمان‌های بخش دولتی ،سنجش ،مشکلات ارزیابی عملکرد در مدیرت ،مشکلات ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی ،ارزیابی عملکرد در بخش دولتی ،معیارهای ،برشمردن مشکلات ارزیابی عملکرد ،مدل ارزیابی عملکرد ،سازمان‌های دولتی ،هزینه ،سازوکارهای مدیریت بخش خصوصی ،مدل ،سنجش عملکرد ،ارزیابی عملکرد در سازمان‌های دولتی ،نارسایی‌های ارزیابی عملکرد در مدیریت ،مدل ارزیابی عملکرد در بخش ،سازمان‌های بخش عمومی تحقق

مدیریت‌گرایی‌1یا مدیریت دولتی جدید با بهره‌گیری از سازوکارهای مدیریت بخش‌ خصوصی کوشیده است تا اصلاحاتی را در مدیریت دولتی سازمان‌های بخش عمومی‌ تحقق بخشد و با استدلال‌هایی که مصادیق آن‌ها سازمان‌های بخش خصوصی بوده‌ است توانسته است ساستگذاران عمومی را در کشور به خود جلب کند و این نکته‌ مهم را نهفته بدارد که بخش دولتی ماهیتا متفاوت از بخش خصوصی بوده و نمی‌توان‌ بی‌مهابا از شیوه‌های مرسوم آن در سازمان‌های دولتی بهره برد. در این میان ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی نیز در پرتو اندیشه مدیریت‌گرایی دچار تناقضاتی گردیده است که ناشی از بوجه صرف به نتایج و آثار عملکردی سازمان‌های‌ مذکور بوده است.پیروان مدیریت دولتی جدید بر این باورند که زمانی سازمان‌های دولتی را می‌توان موفق قلمداد نمود که نتایج و بازده عملکردی آن‌ها قابل سنجش عینی مثبت باشد، این عامل سیاست‌ها و خط مشی‌های دولتی را نیز تحت‌تأثیر شدید قرار داده است.در این‌ مقاله سعی بر آنست تا ضمن برشمردن مشکلات ارزیابی عملکرد در مدیرت دولتی‌ نتیجه‌گرا یا مدیریت‌گرایی،پیشنهاداتی در زمینه رفع این مشکلات ارایه گردد.

خلاصه ماشینی:

"در این میان ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی نیز در پرتو اندیشه مدیریت‌گرایی دچار عملکرد سازمان‌های دولتی تحت‌پوشش این شیوه مدیریتی،مشهود گردیده است. ارزیابی عملکرد در این موارد اگرچه ممکن است کارآیی و بهبود عملکرد نیست بلکه عمل کردن به صورتی است که نتایج ارزیابی مثبت نشان داده‌ هدف از ارزیابی سنجش عملکرد کل سازمان است نه آن‌که فقط افراد و واحدهای‌ جامع نبودن معیار ارزیابی عملکرد ممکن است از نظر زمانی نیز مشکل آفرین گردد، خاص خود بوده و ماهیت خدمات و مأموریت‌های آن‌ها نیز دولتی است. بررسی‌های ارزیابی عملکرد باید به ماهیت دولتی بودن فعالیت‌ها توجه داشته و در نظر داشته باشیم که برخی از مشکلات ارزیابی عملکرد در بخش دولتی ناشی از ماهیت و براساس رأی و نظر خود اجرا می‌نمایند و این امر در نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد نکته دیگری که در نتایج ارزیابی عملکردها در سازمان‌های دولتی مؤثر واقع می‌شود حذف کرده و از این جهت نیز ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی برخلاف سازمان‌های‌ ویژگی‌های مدل مطلوب سنجش عملکرد سازمان‌های بخش دولتی 1. مدل ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی باید ماهیت و ساختار بخش دولتی را در نظر داشته و بکوشد تا عملکردها را با توجه به این خصوصیات مورد سنجش قرار دهد باشیم که مدل ارزیابی عملکرد در بخش دولتی صبغه سیاسی داشته و نمی‌توان آن را به‌ 5. مدل ارزیابی عملکرد در بخش دولتی باید دارای شاخص‌ها و معیارهای جامعی‌ 7. نکته آخر این‌که مدل ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی باید به مقتضای شرایط نارسایی‌های ارزیابی عملکرد در مدیریت دولتی جدید مورد بررسی قرار گرفتند و"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.