Skip to main content
فهرست مقالات

مشتری مداری: رمز موفقیت سازمان های متعالی

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (32 صفحه - از 153 تا 184)

کلید واژه های ماشینی : مشتری، مشتری مداری، رضایت مشتری، رضایت، مشتریان، سازمان، مدلهای سنجش رضایت مشتری مارائه، رضایت‌مندی مشتری، کارکنان، جلب رضایت مشتری

از آنجا که آینده جهان در قرن بیست و یکم آکنده از رقابت،توسعه بازارهای‌ نوظهور،عوامل محیطی نامطمئن،رواج فناوریهای برتر،مشتری مداری و گسترش‌ تجارت است،شرط توفیق در این میدان،بهره‌گیری از فرصتها رویارویی با چالشهای‌ پیش رو است.یکی از مهمترین چالشهای سازمانهای امروزی مشتری مداری و جلب‌ رضایت مشتری است.این مهم می‌طلبد تا مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از زاوایای مختلف بررسی گردد تا بتوان در دنیای رقابت باقی ماند.از اینرو در این مقاله‌ ابتدا مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از زوایای مختلف بررسی و سپس مدلهای‌ سنجش رضایت مشتری مارائه می‌گردد.قسمت پایانی مقاله نیز به نتیجه‌گیری و تحث‌ در خصوص مشتری مداری بعنوان رمز موفقیت سازمانهای متعالی اختصاص دارد.

خلاصه ماشینی:

"تعاریف مختلفی از مشتری مداری ارائه شده است که اصل بنیادین همه آنها قرار این حالت بالاترین سطح رابطه مشتری با سازمان است. 2-کیفیت کالاها یا خدمات از اهمیت ویژه‌ای در نزد مشتری برخوردار است. این نمادها در نوع نگرش کارکنان به محیط کار خود نو مشتریان تأثیر بسزایی‌ رضایتمندی مشتری یکی از اهداف اساسی هر سازمانی است و مشتریان رضایتمند این روش برای سنجش رضایتمندی مشتری از روایی بالایی برخوردار نیست،زیرا دومین شکاف مشکل ترجمه یا تبدیل فهم سازمان از انتظارات مشتریان به ویژگی‌های کیفیت خدمات است. 2-اعتبار2:این شاخص بدین معنی است که شرکت خدماتی برای مشتریان خود مدل کیفیت خدمات فنی است که برای سنجش اینکه مشتریان چگونه کیفیت‌ بین انتظارات مشتری از اینکه چگونه خدمات باید ارائه شود و تجربه آنها از اینکه‌ مدل عملکرد خدمات فقط خدماتی که به وسیله مشتریان استفاده می‌شود را مورد به وسیله این مدل نه تنها رضایتمندی مشتری سنجیده می‌شود مدل فوق برای قضاوت رضایتمندی مشتری و در رابطه با کیفیت از دو جزء اصلی‌ این دو جزء برای هرکدام از خدمات قابل ارائه سازمان پرسیده می‌شود. همانطوریکه در شکل 9 نشان داده شده است در این مدل از دو مقیاس واحد برای‌ شاخص رضایتمندی مشتری جزء روش‌های قابل رایانه‌ای شدن است. برای محاسبه شاخص رضایتمندی مشتری باید تجزیه و تحلیل کرد که کدام یک از محاسبه شاخص رضایتمندی مشتری براساس تقاضاهای مشتریان است(ویلالوبس، سازمانهای موفق و متعالی استراتژی مشتری‌مداری و اصول و قواعد آن را سرلوحه کار خود قرار داده و معتقدند این استراتژی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.