Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اثربخشی ادغام سازمانهای امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه سابق از دید مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

نویسنده:

علمی-ترویجی (30 صفحه - از 55 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،اثربخشی ادغام سازمان‌های امور اداری ،ادغام ،سازمان ،تشکیلات ،بررسی اثربخشی ادغام سازمان‌های ،کوچک‌سازی ،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ،ادغام سازمانی ،مدیران ،مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت ،کاهش تعداد کارکنان ،کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ،افزایش اثربخشی و کوچک‌سازی بخش ،سازمان‌های امور اداری و استخدامی ،برنامه ،استراتژی ،راستا ادغام سازمان‌های امور اداری ،تعداد کارکنان سازمان‌های امور اداری ،ادغام تشکیلات ،سازمان تعداد کارکنان سازمان جدید ،پژوهش ،کوچک‌سازی تشکیلات اداری ،کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ،کوچک‌سازی و ادغام تشکیلات ،برنامه‌ریزی کشور میزان تحقق هدف ،هدف کاهش هزینه‌هاوکاهش تعداد کارکنان ،میانگین تعداد کارکنان سازمان مدیریت ،موضوع افزایش اثربخشی و کوچک‌سازی ،کار

موضوع افزایش اثربخشی و کوچک‌سازی بخش دولتی در ایران، طی یک دهه اخیر با اتخاذ راهکارهایی نظیر اصلاح تشکیلات دولتی، کاهش تصدی‌گری دولت به منظور تقویت مشارکت بخش خصوصی، حذف تشکیلات موازی و تجمیع فعالیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.در همین راستا ادغام سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه سابق را شاهد بوده‌ایم که براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی اداری در سال 1379 انجام و سازمان جدید تشکیل گردید.

خلاصه ماشینی:

"الف)پیشنهادهای مبتنی بر یافته‌های پژوهش 1-در زمینه اجرای مطلوبتر مأموریتها -تدوین و تصویب تشکیلات تفصیلی سازمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن -اصلاح و ساده‌سازی و روش‌های انجام کار در اسرع وقت -بازنگری شرح وظایف کارکنا و تدوین وظایف جدید در صورت لزوم 2-در زمینهکاهش وظایف متداخل و موازی: -تفویض اختیار به واحدها و کارکنان -کاهش سلسله مراتب غیر ضروری -تدوین شرح وظایف واحدها براساس مأموریتها و وظایف جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور 3-در زمینهارتقای توانایی کارکنان -تدوین برنامه آموزشی به منظور افزایش توانایی‌های علمی-تخصصی کارکنان -آموزش روش‌های نوین انجام کار -بکارگیری افراد در پست‌ها و مشاغل براساس تخصص و تجارب آنها -غنی‌سازی مشاغل -افزایش حدود اختیارات کارکنان -اعطای بورس‌های تحصیلی به منظور ارتقاء سطح علمی-تخصصی کارکنان -اجرای نظام ارتقاء شغلی کارکنان براساس ضوابط و معیارهای معین -استفاده بیشتر از کارکنان برای مشاغل مدیریتی در راستای ارتقاء شغلی کارکنان ب-پیشنهادهای مبتنی بر تجربه اداری پژوهشگران 1-در زمینه اجرای مطلوبتر مأموریتها -افزایش مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها -اطلاع‌رسانی شفاف و بهنگام از تصمیمات، سیاستها و خطمشی‌های اتخاذ شده از سوی مدیران ارشد سازمان -تشکیل گروه‌های کاری برای بررسی میزان اثربخشی ادغام(ارزیابی عملکرد) -تلاش برای استقرار متمرکز واحدهای ستادی سازمان(که در حال حاضر از نظر جغرافیایی پراکنده هستند) -گسترش امکانات رفاهی(با توجه به اینکه امکانات فعلی براساس تعداد کارکنان سازمانهای قبلی بوده و محدودیت امکانات می‌تواند به نارضایتی کارکنان بیانجامد) -انجام نظرسنجی‌ها و استفاده از روشهای مشابه به منظور اخذ بازخورد عملکرد مسئولان سازمان پس از ادغام -مهندسی مجدد واحدها به جای حفظ ساختارهای قبلی به ویژه در دفاتر تخصصی -پرهیز یک جانبه‌نگری و بخشی‌نگری در انتصابات -استفاده از فناوری نوین رایانه‌ای برای نیل به دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری و حذف روش‌های ناکارآمد دستی 2-در زمینهکاهش وظایف متداخل و موازی: -اجتناب از اخذ تصمیمات ناهماهنگ و تغییرات سریع در تصمیم‌گیریها در درون سازمان -بررسی کارشناسی نقش و جایگاه سازمان در تعامل با شوراها، نهادها و شخصیت‌های حقوقی تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور -تشکیل کیمته‌های کارشناسی برای بررسی و اخذ بازخورد به تصمیمات به منظور کاستن از حجم تصمیمات ناهماهنگ -بازنگری جایگاه و شرح وظایف واحدها و مهندسی مجدد تشکیلات سازمان به منظور ادغام واحدهای موازی در یکدیگر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.