Skip to main content
فهرست مقالات

رفتار مصرف کنندگان خدمات مالی

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (16 صفحه - از 81 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : رفتار مصرف‌کنندگان خدمات مالی، مصرف، مصرف‌کننده، رفتار مصرف‌کننده، فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده تحت تأثیر، تصمیم‌گیری مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل، شناخت رفتار مصرف‌کنندگان خدمات مالی، مصرف‌کنندگان خدمات مالی تحت تأثیر، خدمات مالی، اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"4-رفتار مصرف‌کننده در زمانهای مختلف به صورتهای متفاوتی است:رفتار مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل درونی و محیطی مختلفی قرار دارد و مسلما با تغییر این عوامل،رفتار مصرف‌کننده نیز تغییر می‌نماید و بنابراین نمی‌توان رفتار ثابتی را از یک مصرف‌کننده انتظار داشت. 7-رفتار مصرف‌کننده برای مردمان مختلف به صورتهای متفاوتی ظهور می‌کند: رفتار مصرف‌کننده مختلف تحت تأثیر عواملی مثل ارزشها،نگرشها،شخصیت، انگیزش،ادراکات و یادگیری قرار دارد،با توجه به تنوع و تفاوت این متغیرها در افراد مختلف،طبیعی است که نمی‌توان انتظار داشت که رفتار مصرف‌کنندگان مختلف یکسان باشد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) در واقع در فرآیند تصمیم‌گیری،مصرف‌کننده در ابتدا از وجود کالا یا خدماتی آگاهی حاصل می‌کند،سپس با توجه به ویژگیهای کالا و توانایی آن در ارضاء نیاز مصرف‌کننده نسبت به مصرف آن علاقمند شده و در قدم سوم با توجه به مزیت‌های عرضه کننده نسبت به رقباء از خرید آن کالا یا خدمات از عرضه کننده خاصی تمایل پیدا کرده و در نهایت اقدام و تصمیم نهایی انجام خواهد شد. در واقع بعد از شناخت، مصرف‌کننده وقتی به خرید می‌کند که برای او مسلم شود که این محصول نسبت به محصولات مشابه در همان طبقه،تفاوتهایی دارد. در فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده،وی در ابتدا از وجود کالا یا خدماتی آگاهی حاصل می‌کند،سپس با توجه به ویژگیهای کالا و توانایی آن در ارضاء نیاز نسبت به مصرف آن علاقمند شده و در قدم سوم با توجه به مزیت‌های عرضه کننده نسبت به رقباء از خرید آن کالا یا خدمات از عرضه کننده بخصوص تمایل پیدا کرده و در نهایت اقدام و تصمیم‌نهایی انجام خواهد شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.