Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی صنعت الکترونیک از دیدگاه خبرگان

نویسنده: ؛

تابستان 1382 - شماره 1 (24 صفحه - از 23 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : صنعت الکترونیک ،استراتژی صنعت الکترونیک ،استراتژی صنعت ،روش دلفی ،ماتریس بررسی عوامل داخلی ،خبرگان ،دلفی ،اهداف صنعت الکترونیک ،ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ،تدوین استراتژی ،استراتژیهای محافظه‌کارانه صنعت الکترونیک ،دیدگاه خبرگان ،استراتژیهای محتمل براساس ماتریس ،استراتژیک ،مدیریت استراتژیک ،خبرگان فن به روش ،نقاط قوت و ضعف ،تدوین استراتژی صنعت ،نقاط قوت ،ارائه ماتریس برنامه‌ریزی ،ماتریس ارزیابی عوامل ،ماتریس ارزیابی ،قوت و ضعف ،راهبردهای متناسب با صنعت ،داخلی ،بررسی عوامل داخلی ،عوامل داخلی ،ارائه راهکارهایی به مدیران ،قوت ،اهداف صنعت

در چارچوب دیدگاه سازی راهبردی برای دولتمردان و مدیران کلان صنعت علی الخصوص صنعت الکترونیک و به منظور بالندگی و توسعه استراتژی و شناسائی و شناساندن راه رسیدن به اهداف صنعت الکترونیک و نمایاندن رهیافت فراگیر اجرای آن از منظر خبرگان، اقدام به تحقیق پیرامون موضوع"استراتژی صنعت الکترونیک از دیدگاه خبرگان"گردید. این تحقیق، یک تحقیق توصیفی-پیمایشی مبتنی بر نظرسنجی خبرگان فن به روش دلفی است که در انتها به تعیین و اولویت‌بندی راهبردهای متناسب با صنعت الکترونیک خواهد انجامید. تحقیق فوق در چهار مرحله انجام گردیده است:مرحله صفر-شروع:تعیین مأموریت و اهداف صنعتمرحله اول-ورودی:شناخت وبررسی عوامل خارجی( EFE )و بررسی عوامل داخلی ( IFE )در ماتریس بررسی عوامل داخلی و خارجی کلیه عوامل مؤثر مشخص و اولویت‌های آنها براساس ضریب تعیین میگردد.سپس با رتبه‌بندی عوامل، نقاط قوت و ضعف احصاء می‌شود.مرحله دوم-مقایسه:تعیین استراتژیهای محتمل براساس ماتریس( SWOT )فرموله کردن ماهیت و موقعیت استراتژیک صنعت الکترونیک بر اساس( IE )مرحله سوم-تصمیم‌گیری:ارائه ماتریس برنامه‌ریزی کمی استراتژیک( QSPM )پس از تأیید فرضیه اصلی و اولویت‌بندی استراتژیهای محافظه‌کارانه صنعت الکترونیک، به ارائه راهکارهایی به مدیران و تصمیم‌گیران این صنعت پرداخته شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.