Skip to main content
فهرست مقالات

شبیه سازی قابلیت اطمینان سیستم هیدرولیک بوئینگ 747

نویسنده:

ISC (22 صفحه - از 47 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : قابلیت اطمینان سیستم هیدرولیک بوئینگ، شبیه‌سازی قابلیت اطمینان سیستم هیدرولیک، قابلیت اطمینان، سیستم، سیستم هیدرولیک، جهت محاسبه قابلیت اطمینان قطعات، جهت محاسبه قابلیت اطمینان سیستم، هواپیما، شبیه‌سازی قابلیت اطمینان قطعات، قابلیت اطمینان سیستم هیدولیک بوئینگ

از جمله موارد مهمی که ارزیابی و پیش بینی آن می‌تواند با شبیه سازی انجام پذیرد، قابلیت اطمینان است.مقاله‌ای که در پیش رو دارید نتیجه انجام پژهشی در مورد "شبیه‌سازی قابلیت اطمینان قطعات و قابلیت اطمینان سیستم هیدرولیک بوئینگ 747" است.در این پژوهش، مدلی در دو قسمت به همراه نرم افزار، ارایه شده است:قسمت اول، جهت محاسبه قابلیت اطمینان قطعات و سیستم در برگیرنده آنها طراحی گردیده است که می‌تواند در اغلب سیستم‌های صنعتی استفاده شود.قسمت دوم، جهت محاسبه قابلیت اطمینان سیستم هیدولیک بوئینگ 747 طراحی شده است.اجراهای متفاوت و نتایج بدست آمده از نرم‌افزار و همچنین تأیید کارشناسان سیستم در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از صحت و اعتبار مدل و نرم‌افزار می‌باشد.این مقاله نگاهی گذرا به تحقیقات گذشته، ضرورت و اهداف تحقیق در بخش مقدمه دارد و سپس روش انجام تحقیق مشتمل بر معرفی سیستم هیدرولیک، اجرا وتجزیه و تحلیل آماری و...را مورد بررسی قرار می‌دهد.در انتها یافته‌ها و پیشنهادهایی جهت ادامه کار ارائه خواهند شد.

خلاصه ماشینی:

"4-راندن:این سیستم جهت راندن هواپیما بر روی زمین فعال می‌گردد و از سیستم شماره 1 تغذیه می‌شود با توجه به توضیحات فوق در باره سیستم‌های عمل‌کننده (استفاده‌کننده‌های نیروی هیدرولیک)، نحوه فعالیت و سیستم‌های پشتیبان آنها واضح است که چهار سیستم فوق دارای اهمیتی به ترتیب زیر می‌باشند؛به عبارت دیگر، اهمیت وظایف هیدرولیک( functions )به ترتیب زیر است: -کنترل پرواز با درجه اهمیت اول -ارابه فرود با درجه اهمیت دوم -ترمز با درجه اهمیت سوم -راندن با درجه اهمیت چهارم قطعات سیستم به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند: به تصویر صفحه مراجعه شود 1- OC :به قطعاتی گفته می‌شود که باید تا زمان خرابی هواپیما باشد و در هنگام کار، یا بازدیدهای کلی در طول پرواز یا توسط نشانگرها، کنترل شود. ب-شرح مدل:همانطور که بیان شد مدل در دو بخش کلی طراحی گردیده است که در ذیل به شرح آن می‌پردازیم: ب-1)محاسبه قابلیت اطمینان قطعات و سیستم: در این بخش از مدل ابتدا با توجه به توزیع خرابی قطعات و وقوع رویدادهای خاص برای هر مورد یک مقدار تصادفی‌[2]و[8]به عنوان زمان خرابی یا زمان وقوع( age ) تولید می‌شود و سپس می‌نیمم آنها یعنی اولین واقعه انتخاب می‌شود. علاوه بر توضیحات فوق، برای اطمینان بیشتر نسبت به معتبر بودن نتایج، کارهای زیر نیز انجام گرفته است: 1-اظهار نظر کارشناسان سیستم نسبت به نتایج بدست آمده از شبیه‌سازی 2-مقایسه دوآلترناتیو مختلف سیستم‌[1] در مورد اول نتایج بدست آمده از مدل را به رؤیت کارشناسان سیستم که در بخش مهندسی سیستم و آموزش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار هستند، رسانیده و مورد تأیید قرار گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.