Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران

نویسنده:

(24 صفحه - از 65 تا 88)

کلیدواژه ها : موانع محیطی ،الگوی مناسب ،تجارت الکترونیک

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیک ،جهت استفاده از تجارت الکترونیک ،اطلاعات ،ارائه الگوی مناسب جهت استفاده ،استفاده از تجارت الکترونیک ،الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب تجارت ،اینترنت ،تجاری ،پست الکترونیکی ،موانع محیطی ،تجارت الکترونیک تأثیر ،پیاده‌سازی مناسب تجارت الکترونیک ،بررسی موانع محیطی ،پرسش‌های ،توسعه ،بازرگانی ،عوامل محیطی مستقیم ،بانکها ،نهایت الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب ،تجارت الکترونیک در ایران ،عوامل ،روش ،تحقیق ،پرسشنامه ،استفاده ،امر توسعه صادرات ،آزمون ،پدیده تجارت الکترونیک ،جهت ایجاد بانکهای اطلاعاتی ،مطالعه

پدیده تجارت الکترونیک 1 ، از ضرورت تجارت در قرن 21 می‌باشد.برای استفاده از این فن‌آوری نوین، لازم است عوامل محیطی مستقیم و غیرمستقیم که در امر توسعه صادرات، نقش زیربنایی دارند، مورد بررسی، مطالعه و بازنگری قرار گیرند.همچنین تجار و سایر دست‌اندرکاران در امر تجارت باید این امر حیاتی را شناخته و درک نمایند.برای رسیدن به این منظور لازم است ابتدا عوامل و موانع محیطی شناخته شده و اولویت‌بندی گردند.سپس ضریب اهمیت هر کدام را معین نموده و در نهایت الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب تجارت الکترونیک ارائه نماییم.در این مقاله نیز همین مراحل اجرا گردیده، با مطالعه این عوامل در 73 کشور در حال توسعه و توسعه یافته، الگوی مناسبی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران داده شده است. همچنین پیشنهادهایی متناسب با یافته‌های تحقیق ارائه گردیده است.

خلاصه ماشینی:

"در این مقاله نیز همین مراحل اجرا گردیده، با مطالعه این عوامل در 73 کشور در حال توسعه و توسعه یافته، الگوی مناسبی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران داده شده است. دوم از طریق پرسشنامه باز:این پرسشنامه که برای صاحبنظران داخلی و خارجی ارسال شده است، نظر آنان را در خصوص موانع طبیعی مؤثر در کشور ایران به طور اخص و عوامل محیطی به طور اعم جویا گردیده است. (شکل 1) شکل 1-کدهای میله‌ای رایج بین المللی ب)پست الکترونیکی:در چند سال اخیر ارسال نامه به صورت الکترونیکی بسیار پررونق و جذاب بوده است و نه تنها مشکلات ارسال نامه به شکل سنتی را ندارد بلکه ویژگی‌های قابل توجهی بدین شرح دارد: اول اینکه رسیدن به مقصد مورد نظر با توجه به شرایط موجود کاملا تضمین شده و شما نیز هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. هدف اصلی تحقیق:کشف موانع و مشکلات محیطی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در فرآیند بازرگانی ایران و یافتن راه‌های بهبود و ارائه مدلی در این خصوص است. شکل 6-الگوی کلی به‌دست‌آمده از دو الگوی قبلی‌ نتیجه‌گیری در این تحقیق شناخت عوامل محیطی مستقیم و غیرمستقیم و تأثیر آنها به عنوان مانع در تجارت الکترونیک در ایران و ارائه الگوی مناسب، مد نظر بوده است. آیا عوامل محیطی غیرمستقیم(اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و قانونی، جمعیتی و تکنولوژیکی)در استفاده از تجارت الکترونیک تأثیر دارند؟چقدر؟ به منظور مطالعه پرسش‌های تحقیق، از دو روش تطبیقی و پرسشنامه‌ای که هر دو نتایج مشابهی را نشان دادند، استفاده شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.