Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران

نویسنده: ؛ ؛

پاييز 1383 - شماره 6 (24 صفحه - از 65 تا 88)

کلیدواژه ها : موانع محیطی ،الگوی مناسب ،تجارت الکترونیک

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیک ،استفاده از تجارت الکترونیک ،موانع محیطی ،الگوی مناسبی جهت استفاده ،عوامل محیطی ،عوامل محیطی مستقیم ،تجارت الکترونیک تأثیر ،محیطی مستقیم و غیرمستقیم ،مبادله الکترونیکی داده‌ها ،ارائه الگوی مناسب ،کشور در حال توسعه ،غیرمستقیم ،محیطی مستقیم ،الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب ،مستقیم ،پست الکترونیکی ،بانکداری الکترونیکی ،مبادله الکترونیکی ،الگوی مناسب ،عوامل و موانع محیطی ،عوامل محیطی غیرمستقیم ،روشهای تجارت الکترونیک ،امر توسعه ،محیطی غیرمستقیم ،الگوی به‌دست‌آمده از روش ،خصوص عوامل غیرمستقیم ،مناسبی جهت ،خصوص عوامل محیطی ،خصوص ،طریق اینترنت

پدیده تجارت الکترونیک 1 ، از ضرورت تجارت در قرن 21 می‌باشد.برای استفاده از این فن‌آوری نوین، لازم است عوامل محیطی مستقیم و غیرمستقیم که در امر توسعه صادرات، نقش زیربنایی دارند، مورد بررسی، مطالعه و بازنگری قرار گیرند.همچنین تجار و سایر دست‌اندرکاران در امر تجارت باید این امر حیاتی را شناخته و درک نمایند.برای رسیدن به این منظور لازم است ابتدا عوامل و موانع محیطی شناخته شده و اولویت‌بندی گردند.سپس ضریب اهمیت هر کدام را معین نموده و در نهایت الگویی جهت پیاده‌سازی مناسب تجارت الکترونیک ارائه نماییم.در این مقاله نیز همین مراحل اجرا گردیده، با مطالعه این عوامل در 73 کشور در حال توسعه و توسعه یافته، الگوی مناسبی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران داده شده است. همچنین پیشنهادهایی متناسب با یافته‌های تحقیق ارائه گردیده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.