Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت استاندارد در استرات‍ژی بنگاه و تأثیر آن بر فعالیتهای بازاریابی

نویسنده:

(4 صفحه - از 113 تا 116)

کلید واژه های ماشینی : استاندار ،استاندارد ،اهمیت استاندارد در استرات‍ژی بنگاه ،بازار ،استراتژی ،صنایع کنسرو کشور ،سطح صنایع کنسرو کشور ،اطلاعات ،مورد مطالعه صنایع کنسرو ،صنایع کنسرو کشور به استاندارد ،اهمیت استاندارد در استراتژی بنگاه ،فعالیتهای بازاریابی ،اهمیت استاندار ،مدیران ارشد صنایع کنسرو کشور ،استرات‍ژی بنگاه و تأثیر ،بررسی صنایع غذایی کشور ،صادرات ،مدیران ،ارتقای کیفیت ،تولید ،استراتژی بنگاه‌های صنایع ،تدوین استراتژی ارتقای کیفیت ،استاندارهای فرآیند مراحل تولید ،مدیریت ،محصول ،مدیران بنگاه‌های مورد تحقیق استاندار ،مطالعات سازمان بین‌المللی استاندارد ،رقابتی ،برنامه‌ریزی و ارتقای سطوح استاندارها ،سازمان

خلاصه ماشینی:

"4. از دیدگاه مدیران بنگاههای مورد تحقیق استاندار کردن نه به عنوان یک ضرورت حیاتی و استراتژیک که بتواند بنگاهها را در عرصۀ بازارهای سراسر رقابتی بین المللی در آینده یاری کند،و نه به جهت ارتقای کیفیت و بهره‌وری به عنوان یک ضرورت مدیریتی،بلکه در پاسخ به فشارهای محیطی و عمدتا به عنوان یک الزام قانونی مورد توجه قرار گرفته است. تلاشهای انجام شده نیز عمدتا در قالب اقدامات اداری جهت اخذ مهر و پروانۀ استاندارد برای مرحلۀ آخر فرآیند تولیدات(فقط محصول)صورت گرفته،و سایر ابعاد فعالیتها از قبیل استاندارهای فرآیند مراحل تولید و روشهای مناسب کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری و سایر تکنیکهای مدیریت کیفیت را شامل نشده و جنبۀ درونزایی که موجب رشد و توسعۀ صنایع بوده باشد،نداشته است. دربارۀ این پژوهش پیشنهاداتی نیز به شرح زیر ارائه شده است: 1-تولیدکنندگان با انتخاب استراتژی رقابتی مناسب و اجرای تکنیکهای برنامه‌ریزی و مدیریت بازاریابی و همچنین با ارتقای کیفیت محصولات و رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در کلیۀ مراحل تدارکاتی،فن‌آوری،انبارداری،توزیع و فروش،می‌توانند مزیتهای نسبی در این بخش را به مزیتهای رقابتی در بازار بین المللی تبدیل کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.