خلاصه ماشینی:
"بر طبق تشخیص ما نمایش فیلم شده دیدگاهی از وقایعنمایشی را بدست داده که کاملا با حرکتهای درونیذهن شکل و صورت پیدا میکند و از این جهت بانمایشهای صحنهای کافی است توجه شود که وقایع در نمایشفیلم شده در فضای واقعی و با عمقی که این فضاها دارنداتفاق میافتد.
چه،احساس فاصله از واقعیت در اینحال تضعیف میشود نمایش فیلم شده و تئاتر از این جنبه،(به تصویر صفحه مراجعه شود) آشکارا با هم شباهت دارند.
آن تقاضایسنتی و منحکم برای وحدت کامل زمان با هر نمایشیتناسب ندارد اما یک نمایش اگر چیزی را در پرده سوم بهما بگوید که قبل از پرده دوم اتفاق افتاده،رسالت خود رااز دست میدهد.
بالعکس درست مانند موسیقی کهبا قواعد فنی بیشتری نسبت به ادبیات محصور شده است،نمایش فیلم شده نیز باید با تمایلات زیبائی شناسانهایمحکمتر از نمایش تئاتر محصور شود،هنرهایی که تابعشرایط فضا،زمان و علیت قرار میگیرند ثبات مشخصیاز ساخت را در این اشکال مادی پیدا میکنند که شاملاست بر یک عنصر ارتباط یافتگی خارجی.
اینمسئله برای نمایش فیلم شده مانند هر اثر هنری دیگر،یقینا صادق است که هر چیزی در میان آن که حیثدرونی به کار باز شدن کنش و اجرای وحدت یافته نیایدحق وجود و حضور ندارد.
وحدت کنش شامل است بر وحدت نقشهاو شخصیتها،این امر اغلب مورد اعتقاد کسانی بوده کهدر مورد نمایش فیلم شده نظریه پردازی کردهاند و معتقدبودهاند که توسعه و بسط شخصیت کار اساسی نمایشاست و از آنجا که تصویر متحرک فاقد بیان کلمات است،مولف در دورۀ سینمای صامت از آن بحث میکند باید باالگوهایی کار خود را به انجام برساند."