Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی ساختار و تحولات بازار جهانی خودرو و چشم انداز آن

نویسنده:

(13 صفحه - از 53 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : خودرو، بازار، بازار جهانی خودرو، خودروسازی، بازار خودرو، اقتصادی، فروش خودرو، کل فروش خودرو سواری، تحولات بازار جهانی خودرو، فروش خودرو سواری

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود)بازار خودرو در اروپا معمولا افت و خیزهای متناوبی را نشان می‌دهد که خود ناشی از نوسانات اقتصاد توانمند اروپا و جایگزینی مکرر دوره‌های تجاری و سطح بالای هزینه‌های رقابتی در بازار خودرو این منطقه است بازار خودرو اروپای غربی د رنیمهء دوم دههء 0991 رشد مستمری داشته،به طوری که میزان ثبت‌نام(فروش)خودرو با رشدی معادل 4/8 درصد در سال از حدود 21 میلیون‌ دستگاه در 5991 به سطح 51/2 میلیون دستگاه در 0002 افزایش یافته است(جدول 5). به عنوان مثال شرکت‌های مرسدس بنز و دایملر کرایسلر،گروه رنو-نیسان و گروه فولکس واگن(گروه اول) توانسته‌اند از طریق ادغام و تمرکز و بهره‌گیری از مزایای‌ اقتصادی آن سهم خود از کل بازار خودرو اروپای غربی را به‌ ترتیب از حدود 3/4،01/3 و 61/7 درصد به سطح 5/7، 31/3 و 81/1 درصد افزایش دهند که با توجه به افزایش کل‌ تقاضای خودرو در این منطقه این پیشرفت هم به لحاظ تعداد خودرو فروش رفته و هم به لحاظ افزایش سهم‌ بازار موفقیت قابل ملاحظه‌ای برای شرکت‌ها محسوب‌ می‌شود(جدول 7). (به تصویر صفحه مراجعه شود)امروزه جهان شاهد پیوند بین جنرال‌ موتورز و فیات و همچنین سوزوکی سوبارو و ایسوزو هست پیوندی که باعث شده است‌ نقش شرکت‌های امریکایی و سهم آن‌ها در بازار جهانی خودرو افزایش یابد موجودی خودرو سواری در این کشور نیز به دلیل توان‌ اقتصادی و قدرت خرید قابل ملاحظه مردم آن در سطح‌ بالایی است به‌طوری‌که در 0002 میلادی 52/1 میلیون‌ دستگاه خودرو سواری وجود داشته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.