Skip to main content
فهرست مقالات

بازارهای عمده فروشی محصولات کشاورزی در ایران

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : بازارهای عمده‌فروشی محصولات کشاورزی، کشاورزی، محصولات، عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در ایران، بازار، فروش، فروش محصولات کشاورزی، محصولات کشاورزی، صنایع، عمده‌فروشی

خلاصه ماشینی: "بنابراین هرگونه توسعه در زیرساخت‌های بازار و همچنین بازاریابی‌ غذا و محصولات کشاورزی علاوه برآن‌که از بعد ملی تأثیرات مهمی در تاءمین کارآمد نیازهای غذایی جمعیت به ویژه روستایی و افزایش درآمد طبقات کم درآمد خواهد داشت،بسترهای لازم را برای تقویت جایگاه‌ محصولات خام و فراوری شده کشاورزی در عرصه بازارهای بین المللی‌ نیز فراهم خواهد کرد. قیمت‌گذاری به‌طورکلی محصولات کشاورزی را از نظر سیاست قیمت‌گذاری‌ می‌توان به چهار گروه تقسیم کرد: الف)محصولاتی که دارای بازار مبادلات آزاد نیستند و چون دولت به‌ عنوان خریدار این محصولات به صورت یک‌جا عمل می‌کند به قیمت‌ تضمینی به دولت فروخته می‌شود مانند گندم و چغندر قند. براساس برنامه توسعه و کاربری فن‌اوری ارتباطات و اطلاعات‌ (تکفا)در ایران که از سوی شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور به تمامی‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی ابلاغ شده است هم‌اکنون بیش‌از 02 شبکه اطلاع‌رسانی در وزارت جهاد کشاورزی در مورد محصولات‌ کشاورزی وجود دارد و بانک‌های اطلاعات متعددی از جمله بانک اطلاعات‌ قیمت کالاهای کشاورزی مورد استفاده عموم کشاورزان و تجار قرار دارد. این بازار که‌ تشکیل آن مورد تأیید شورای عالی بورس ایران قرار گرفته است مشکل‌ فروش یک جای محصولات کشاورزی که در مورد بسیاری از آن‌ها با قیمت‌های غیرتضمینی خریداری می‌شد را تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد. براساس طرحی جدید بانک کشاورزی ایران کارت‌های اعتباری‌ به نام مهر عرضه کرده است که دارندگان آن می‌توانند با استفاده از 0071 پایانه فروش نصب شده در مراکز عمده فروشی و همچنین فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و هتل‌ها به صورت الکترونیک اقدام به پرداخت کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.