Skip to main content
فهرست مقالات

کاربرد مدل 3 R در تدوین استراتژی (راهبرد) الکترونیکی محصولات شهروند

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 16 تا 43)

کلیدواژه ها : فناوری ،تجارت الکترونیکی ،راهبرد ،راهبرد الکترونیکی ،فروش الکترونیکی

کلید واژه های ماشینی : الکترونیکی ،محصولات ،راه‌برد ،وضعیت مطلوب راه‌برد الکترونیکی ،اطلاعات ،مدل ،وضعیت موجود و وضعیت مطلوب ،راه‌برد راه‌اندازی فروش الکترونیکی محصولات ،شهروند ،مشتری ،راه‌برد الکترونیکی ،مدیران ،وضعیت مطلوب ،سازمان ،فروش الکترونیکی ،وضعیت ،الکترونیکی محصولات شهروند ،پرمایگی ،تحقیق ،راه‌اندازی فروش الکترونیکی ،بررسی راه‌برد فروش الکترونیکی سازمان ،وضعیت موجود ،برنامه‌ریزی راه‌برد راه‌اندازی فروش الکترونیکی ،کنونی ،الکترونیکی محصولات ،راه‌برد الکترونیکی سازمان ،راه‌برد الکترونیکی محصولات ،قیمت ،وضعیت کنونی فروش گروه‌های محصولی ،اینترنتی

این تحقیق مدل استراتژی (راهبرد) الکترونیکی 3R را در فروشگاه زنجیره‌ای شهروند به‌صورت عملیاتی پیاده و وضیعت کنونی و وضعیت مطلوب راهبرد الکترونیکی را در سطح محصولات شناسایی می‌نماید. با توجه به اینکه مبحث راهبرد، منعکس‌کننده دیدگاه صاحب‌نظران سازمان است، در این‌باره به نظرات ایشان بررسی می‌شود. تحلیل فاصله وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و همچنین بررسی رابطه وضعیت موجود و وضعیت مطلوب راهبرد الکترونیکی محصولات دو هدف عمده این مقاله را تشکیل می‌دهد. نتیجه‌ای که این تحقیق با حصول اهداف مورد نظر بدان دست یافته، فراهم‌سازی ابزار مناسب تصمیم‌گیری مدیران برای برنامه‌ریزی راهبرد راه‌اندازی فروش الکترونیکی محصولات است. از جمله نتایج به‌دست آمده امکان رتبه‌بندی و اولویت‌بندی محصولات برای سرمایه‌گذاری روی فروش الکترونیکی آنهاست. در نهایت رتبه‌بندی و اولویت‌بندی محصولات برای سرمایه‌گذاری روی فروش الکترونیکی آنها امکان‌پذیر می‌شود. ضمن اینکه با انجام این تحقیق و براساس اطلاعات به‌دست آمده، برای اولین بار است که در دنیا، مدل راهبرد الکترونیکی 3R به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی می‌توان توانمندی‌ها و ضعف‌های مدل را مشاهده نمود.

خلاصه ماشینی:

"ولی با این دید که راهبرد فراتر از مفهوم یک برنامه و حتی‌ جامع‌تر از مفهوم مدیریت می‌تواند نوعی تفکر پنداشته شود،اما تفکری که منطقی خاص را دنبال می‌کند و هر تفکری را نمی‌توان راهبردی دانست،راهبردی بودن تفکر صاحب‌نظران را در مورد سه صفت دسترسی،1پرمایگی‌2و طیف(وسعت)3با فرضیه‌های زیر مورد سنجش قرار داد: فرضیه‌های اصلی‌ اختلاف معناداری بین وضعیت موجود و وطلوب از نظر راهبرد الکترونیکی گروه‌های‌ محصولی وجود دارد. با توجه به پاسخ ارائه شده به پرسش(الف)تحقیق،یعنی وجود اختلاف میان وضعیت‌ موجود و وضعیت مطلوب،به منظور رفع این تفاوت و با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی‌1پیشنهاد زیر ارائه می‌شود: تنوع محصولی زیادتر در فروش الکترونیکی:بر پایه نظر مدیران و کارشناسان بهتر (1)برای آگاهی بیشتر از تجارب بین‌المللی در این زمینه مراجعه شود به: (به تصویر صفحه مراجعه شود) آن است که در فروش الکترونیکی تنوع محصولی زیادتری نسبت به فروش فیزیکی‌ ارائه شود. 2 با توجه به پاسخ ارائه شده به پرسش(ب)تحقیق،یعنی نبود ارتباط میان راهبرد کنونی‌ سازمان و راهبرد الکترونیکی برای ایجاد این رابطه پیشنهاد می‌شود: عارضه‌یابی سازمانی:احتمالا سازمان در گروه‌های محصولی که براساس نتایج تحقیق‌ وضعیت موجود و وضعیت مطلوب آنها رابطه معناداری ندارند،دچار مشکلاتی است. با توجه به پاسخ ارائه شده به پرسش(ج)یعنی وجود تفاوت در گروه‌های محصولی در وضعیت مطلوب که امکان اولویت‌بندی کالا از دید مدیران جهت فروش الکترونیکی را مهیا می‌سازد،پیشنهاد می‌شود: دسترسی الکترونیکی:به ترتیب اولویت‌های مواد غذایی،منزل،لوازم صوتی و تصویری،رایانه،کتاب و نوشت‌افزار،دوربین،صنایع دستی،آرایش بهداشتی و پوشاک‌ در محصولات ایجاد شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.