Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه شاخصهای توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب (با تاکید بر ایتالیا و مالزی)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : ایتالیا ،کارآفرینی ،توسعه ،مقایسه شاخصهای توسعه کارآفرینی ،مالزی ،اطلاعات ،شرکت‌های کوچک و متوسط ،کار ،اقتصادی ،تولید ناخالص داخلی ،کار آفرینان اقتصادی در توسعه ،تولید ،توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب ،شاخص ،برنامه ،کار آفرینی در کشورهای ایتالیا ،کسب و کار ،مقایسه ،مدیران ،آموزش ،صنعتی ،کار آفرینی و شرکت‌های کوچک ،شاخصهای توسعه کار ،توسعه کسب و کار ،توسعه اقتصادی ،توسعه کار آفرینی و شرکت‌های ،برگیرندهء تولید ناخالص داخلی ،برنامه‌های کشورها در توسعه کار ،کشورهای ایتالیا و مالزی ،بازار

کشورهای پیشرفته از دهه‌های قبل و برخی از کشورهای در حال توسعه در دهه‌های اخیر،با توجه به‌ نقش مؤثر و مثبت کار آفرینان اقتصادی در توسعهء جامعه‌ ،این پتانسیل را برای رویارویی با مشکلاتی چون رکود، تورم و کمبود امکان اشتغال به کار گرفته‌اند و برای‌ گسترش آن کارهای بسیار انجام داده‌اند.برای پی بردن به‌ تأثیر کارها و برنامه‌های کشورها در توسعه کار آفرینی، دراین مقاله شاخص‌های کار آفرینی که با توسعه اقتصادی‌ ارتباط دارد و در برگیرندهء تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر شاغل،توانایی سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز برای‌ توسعه و کسب و کار،درک مدیران از کار آفرینی و هزینه‌ «تحقیق و توسعه»است،در برخی کشورهای برگزیده، بررسی شده است. این مقاله همچنین دربرگیرنده کارها و برنامه‌های‌ گسترده و گوناگونی است که برای کار آفرینی در کشورهای ایتالیا و مالزی صورت می‌گیرد.

خلاصه ماشینی:

"3-3-آینده کارآفرینی در ایتالیا بر اساس مطالعات GEM ،در ایتالیا به این موارد باید توجه شود: -انتقال‌های RD و تکنولوژی -انتخاب‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی -قابلیت انعطاف بازار نیروی کار -تفاوت‌های ناحیه‌ای -ساختار جمعیت 4-3-کارها و برنامه‌های دولت ایتالیا برای گسترش‌ کارآفرینی کارها و برنامه‌های دولت ایتالیا برای گسترش کارآفرینی در این‌ کشور به این شرح بوده است:8 الف-آموزش یک جامعه کارآفرینانه -طرح آشنایی دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان با شرکت‌ها(با همکاری سازمانهای کسب و کار و شرکت‌های کوچک و متوسط). 1-3-برنامه حمایت از توسعه کار آفرینی و شرکت‌های کوچک‌ و متوسط با توجه به اهمیت شرکت‌های کوچک و متوسط در رشد و توسعهء اقتصادی و نیز استراتژی مالزی که در سال 2020 به یک‌ کشور توسعه یافته صنعتی تبدیل شود،برنامه حمایت از توسعه‌ شرکت‌های کوچک و متوسط به این شرح تدوین شده است‌[4]: الف-راه‌اندازی کسب و کار استراتژی: @ارائه تسهیلات فراگیر برای راه‌اندازی کسب و کار توسط کار آفرینان جدید ب-تأمین مالی استراتژی‌ها: @تأمین مالی دراز مدت با بهره‌گیری از وامهای مؤسسات وام‌ دهنده @بیمه شدن اعتبارات صدور کالا @تشکیل صندوقی برای فعالیت‌های خاص @تشکیل صندوقی برای فعالیت‌های خاص پ-دسترسی به اطلاعات استراتژی: @دسترسی به اطلاعات لازم برای شناخت بازار،تکنولوژی و مقررات دولتی ت-توسعه منابع انسانی استراتژی: @تأمین نیروی انسانی آموزش دیده @کمک به منابع توسعه نیروی انسانی ث-نوآوری تکنولوژیکی و مدیریت استراتژی: @معرفی و تشویق توسعه و کاربرد تکنولوژیها،نوآوریها و تمرینات مدیریت خوب @تشویق کار منطقی ج-حمایت از کیفیت استراتژی: @افزایش آگاهی‌ها در زمینه مدیریت کیفیت و ترویج تضمین‌ کیفیت چ-حمایت از مدیریت محیط زیست استراتژی: @حمایت از کاربرد تکنولوژیهای زیست محیطی نو و پیشرفته‌ و دستیابی به استانداردهای بین المللی در این زمینه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.