Skip to main content
فهرست مقالات

آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت

نویسنده:

ISC (3 صفحه - از 156 تا 158)

کلید واژه های ماشینی : تربیتی، غزالی، تعلیم و تربیت، آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم، زبان فارسی درباره‌ی غزالی، تربیتی غزالی، ابوحامد، فلسفه‌ی تربیتی امام محمد غزالی، مقایسه‌ی آرای تربیتی غزالی، روش‌های تربیتی از نگاه غزالی، کتاب، نظام و فلسفه‌ی تربیتی، شناسایی، نگاه ابوحامد بازگفته، آثار، اصول تعلیم و تربیت مطرح، فلسفه‌ی تربیتی غزالی، آثار غزالی، روش شناسایی و دسته‌بندی تربیتی، تربیت اشاره‌شده و عوامل محیطی، هدف‌های تربیتی، آثار غزالی اشاره‌شده، اندیشه‌ی تربیتی غزالی، نگارنده، زبان غزالی تعریف، آثار فراوان غزالی شناسایی، تربیت از زبان غزالی، نگاه غزالی مطرح، نگرش‌های تربیتی غزالی، درباره‌ی غزالی

خلاصه ماشینی: "نگارنده‌ی کتاب، به لحاظ اهمیت تأکید بر آثار غزالی در این پژوهش، و برای نشان دادن اصالت بوحامدی آنچه از زبان او بازگفته و نیز برای در امان ماندن از اتهام تحمیل افکار و عقاید دیگران، به‌ویژه غربیان، بر غزالی، بارها و بارها به آثار او استناد جسته و ارجاع داده است؛ با این حال در تحقیق و تحریر این اثر از پانصد و اندی کتاب مرجع و منبع به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی استفاده کرده که نام شماری از آنها در نمایه‌ی پایانی کتاب آمده است. در شرح مطلب، پس از اشاره به معانی لغوی و اصطلاحی «اصل»، برخی ویژگی‌های اصول تربیتی یاد شده و به منابع کشف اصول تربیتی و نیز برخی اصول تربیتی شناخته شده، پرداخته شده است؛ آن‌گاه از میان اصول تربیتی پرشماری که نگارنده از آثار فراوان غزالی شناسایی کرده است، ده اصل به شرح بازشکافی شده است: کرامت ذاتی انسان، فعالیت، ملازمت، مخالفت، موافقت، تأثیر متقابل اندیشه و رفتار بر یکدیگر، پیرایش محیط، تقدم تزکیه بر تعلیم..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.