خلاصه ماشینی:
"با پذیرفتن مفید و لازم بودن ترجمه و انتشار کتابهایی از این دست در حوزه کتابداری و اطلاعرسانی ایران،باید در نظر داشت که بههرحال جامعه کتابداری ایران از تألیف و انتشار کتابهایی براساس وضعیت این حرفه در ایران،و تجربههایی که در زمینه (به تصویر صفحه مراجعه شود) مدیریت در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی ایران وجود دارد،بینیاز نخواهد بود و چنین نیازی همچنان به قوت احساس میشود.
از نکات مهم کتاب که در ویرایش هفتم(ویرایش مبنای ترجمه فارسی)اعمال شده است،توجه و تأکید بیشتر بر مباحثی است که اگرچه مباحثی جدید در رشته مدیریت به شمار نمیآیند، تاکنون در حوزه کتابداری و اطلاعرسانی،چه در بخش تحقیق و توسعه و چه در بخشهای آموزش و فعالیتهای اجرایی،آنگونه که باید مورد بحث و بررسی قرار نگرفتهاند.
حتی در خود رشته مدیریت نیز در دورههای اخیر،لزوم توجه به این موضوعها بیش از گذشته مطرح شده است و چنین مباحثی به تدریج به مسائل کانونی در بحث مدیریت تبدیل گشتهاند، به گونهای که اتخاذ رویکردهای مناسب و مؤثر در این زمینهها عوامل کلیدی موفقیت و ارتقاء سطح کیفی عملکرد کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی به حساب میآیند.
به عنوان مثال،آنجا که موضوع کنترل و ارزیابی کتابخانهها و مراکز اطلاعاتی به میان میآید،مثالها مربوط به انجمنها و مؤسسههایی است که در امریکا فعالیت دارند(ص 463،فصل 18،بخش ششم)،که البته طبیعی است و نمیتوان به نویسندگان خرده گرفت؛ذکر مطلب در اینجا بدین منظور است که عدم تناسب کامل کتاب با گستره دانش و تجربه مخاطب ایرانی مورد توجه قرار گیرد."