خلاصه ماشینی:
"مصاحبه شوندگان 20 نفر دانشجوی کارشناسی در آستانه فارغ التحصیلی(پایان ترم آخر)بودهاند،یافتههای این پژوهش نشان میدهد که خود پنداره حرفهای دانش آموختگان کارشناسی کتابداری دارای سه بعد احساسات فردی،منزلت اجتماعی و تصور از حرفه است.
پژوهش حاضر به عنوان پژوهشی توصیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوی در تلاش بوده است میزان وجود مهارتها و مؤلفههای تفکر انتقادی از دیدگاه ریچارد پل را در داستانهای تألیفی برای کودکان گروه سنی«ج»که در فاصلۀ سالهای 1342 تا 1385 در فهرست کتابهای مناسب شورای کتاب کودک به ثبت رسیدهاند،شناسایی و بررسی کند.
هدف اصلی پاسخگویی به نه سؤال پژوهشی است،که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری،نیروی انسانی و چگونگی کاربرد فناوری جدید و مشکلات و موانع احتمالی آن را در بخش مجموعهسازی و فهرست نویسی کتابخانههای تحت پژوهش مورد بررسی قرار میدهد.
از آنجا که در این پژوهش وضعیت موجود متغیرها بدون دستکاری محقق بررسی شده و نگرش و عقاید افراد دربارۀ واقعیتهای موجود مورد سنجش قرار گرفته،از روش تحقیق زمینهای استفاده شده است.
این پژوهش با استفاده از روش تحقیق تجربی سعی دارد کاربرد دستکش مطالعه را به عنوان ابزاری برای تورق نسخههای خطی،کتابها،نشریهها و دیگر مواد کاغذی،به منظور حفاظت مواد از رطوبت و فرسودگی،و افزایش سرعت کار مورد پژوهش قرار دهد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان استفاده و آشنایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل با مهارتهای جستوجوی اطلاعات در پایگاههای اطلاعاتی بر خط انجام شده است.
از روش تحقیق توصیفی برای بیان چگونگی وضعیت تجاریسازی در دانشگاههای مورد مطالعه (پرسش اول)برمبنای اسناد و مدارک موجود در معاونت پژوهشی و فناوری آنان استفاده گردید."