چکیده:
این مطالعه به دنبال تحلیل روابط میان استراتژی سبک و مقیاس ورود به بازار و سودآوری شرکت است.بررسی روابط داخلی میان ابعاد ورود و اثرشان بر سودآوری،ما را در تعیین اثر میانی موقعیت رقابتی شرکت و رضایت مشتری یاری می کند.مدل تحقیق روی 118 نمونه از شرکت های تولیدی فعال در صنایع غذایی و شیمیایی و با استفاده از مدل یابی معادله ساختاری براساس روش شناسی کم ترین مربعات بخشی آزمون شده است.یافته ها تاثیر سبک ورود به بازار را بر عملکرد نشان می دهد.علاوه بر این،ورود در مقیاس گسترده افزایش رضایت مشتریان را به دنبال دارد که خود به سودآوری بیش ترمنجر می شود.
خلاصه ماشینی:
"بررسی تأثیر سبک و مقیاس ورود به بازار بر سودآوری شرکتها در صنایع غذایی و شیمیایی بهمن حاجیپور*رسول غلامزاده** دریافت:89/2/6 پذیرش:89/9/6 سبک ورود به بازار/مقیاس ورود/موقعیت رقابتی شرکت/رضایت مشتری/سودآوری چکیده این مطالعه به دنبال تحلیل روابط میان استراتژی سبک و مقیاس ورود به بازار و سودآوری شرکت است.
3. نتایج پی،ال،اس رویکرد روششناختی مشترکی است که در تحقیقات مدیریت استفاده میشود و دو مرحله دارد: *ارزیابی روایی و پایایی مدل سنجش *ارزیابی مدل ساختاری توالی این دو مرحله اعتبار و قابل اطمینان بودن مقیاس سنجش سازهها را قبل از هرگونه تلاش برای نتیجهگیری روابط میان سازهها،تضمین میکند3.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج حاصل از خروجی پی،ال،اس نشاندهندهای،وی،ایی معادل 0/67 برای موقعیت رقابتی شرکت،0/71 برای رضایت مشتری و 0/61 برای سودآوری است که بیشتر از معیار (0/5)بوده و جذرشان نیز بیشتر از همبستگی این سازهها با سایر سازههای متناظر موجود در مدل است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) پایین بودن مقدار 2R برای رضایت مشتری نشاندهنده آن است که تمرکز بر سبک و مقیاس ورود به عنوان تنها تصمیمهای استراتژیک ورود به بازار برای شرح رضایت مشتری کافی نیست و متغیرهای دیگری مانند موقعیتیابی کالا2میتوانند بر رضایت مشتری تأثیر بگذارند.
یافتههای این پژوهش نشانگر اهمیت موقعیت رقابتی شرکت و رضایت مشتری بر سودآوری است؛علاوه بر این،بر مطالعات قبلی که مزایای ورود زودتر به بازار را تأیید کرده بودند،صحه میگذارد.
oN ,gnitekraM lairtsudnI & ssenisuB fo lanruoJ ,"ygetartS hcnuaL dna ecirP yb sehcnuaL tcudorP gniretsulC";)7002(.
oN ,hcraeseR scimonocE & ssenisuB fo lanruoJ ,"yrtsudnI remusnoC keerG eht ni ytilibatiforP dna ,erahS tekraM ,gnisitrevdA";)5002(."