Skip to main content
فهرست مقالات

نظام مطلوب تبلیغات بازرگانی در ایران

نویسنده:

(12 صفحه - از 246 تا 257)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات بازرگانی، نظام مطلوب تبلیغات بازرگانی، تبلیغات بازرگانی در ایران، نظام، چارچوب مقررات تبلیغاتی بازرگانی کشور، نظام تبلیغات بازرگانی، مخاطبان، آگهیهای، مجموعه مقررات تبلیغات بازرگانی، آثار تبلیغات بازرگانی و مخاطبان، تبلیغات بازرگانی در کشور، شیوه بررسی آثار تبلیغات بازرگانی، کودکان، زمینه تبلیغات بازرگانی، اجتماعی، آثار اجتماعی تبلیغات بازرگانی، نظارت، فعالیتهای لازم آثار تبلیغات بازرگانی، اداره و کنترل تبلیغات بازرگانی، پخش، آگهیهای تبلیغاتی، شیوه، مخاطبان تبلیغات بازرگانی و آثار، تبلیغات بازرگانی و آثار اجتماعی، نظام تبلیغات بازرگانی در ایران، قانون، کانونهای تبلیغ بازرگانی، فرهنگ، اسلامی، مجموعه مقررات و بررسی آثار

خلاصه ماشینی: "به هنگام بررسی منابع موجود و دیدگاهها و آرای کارشناسان، مشکلات و موانع گوناگونی به چشم آمد که نگارنده را به پیشنهاد تدوین نظامنامه تبلیغات بازرگانی تشویق کرد؛مشکلاتی که بی‌توجهی به آنها آسیبهای جدی بر پیکره فرهنگ اسلامی، ایرانی و اقتصاد کشور می‌زند، مشکلاتی مانند: -نبود مجموعه‌ای یکدست بعنوان نظامنامه تبلیغات جمهوری اسلامی ایران؛ -روشن نبودن چارچوب فعالیت نهادهای فعال در زمینه تبلیغات بازرگانی و مناسبات آنها با یکدیگر؛ -سازمان نداشتن تبلیغات بازرگانی در کشور به علت پراکندگی فعالیتها؛ -تداخل نقش سازمانهای هم عرض و تداخل وظایف نظارتی بر کارکرد تبلیغات بازرگانی در کشور؛ -مشخص نبودن برنامه‌های تبلیغاتی همخوان با سیاستهای نظام؛ -بهره نگرفتن از تجارب به دست آمده از تبلیغات پیشین به علت نبود شیوه‌های مطلوب اطلاع‌رسانی؛ -کم‌توجهی به ضرورت تبلیغ بازرگانی؛ -ناهمخوانی تبلیغات بازرگانی با آموزشهای ویژه داده شده یا موجود؛ -توزیع نامناسب امکانات تبلیغی از دید جغرافیایی؛ -فراهم نبودن امکانات لازم برای برخی تبلیغات؛ -نبود معیارهای ارزیابی و نظارت؛ «هربرت مارکوزه»فیلسوف آلمانی‌الاصل آمریکایی معتقد است که اقتصاد باصطلاح مصرف، در انسان خویی ثانوی پدید آورده است که او را بیش از پیش به شرایط سودجویانه حاکم بر جامعه وابسته می‌کند: احساس نیاز به داشتن، مصرف کردن، به کار انداختن و تعویض پیاپی ابزارها و دستگاههایی که به انسانها عرضه یا حتی تحمیل می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.