Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی تازه های کتاب

ISC (11 صفحه - از 200 تا 210)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، صادرات غیر نفتی، توسعه صادرات غیر نفتی، اطلاعات، بازار، بازرگانی، راهنمای صادرات، تجارت، پژوهشهای بازرگانی جهت ارائه اطلاعات، توسعه صادرات غیر نفتی کشور

خلاصه ماشینی:

"در فصل سوم که محور اصلی بخث می‌باشد، موقعیت تجاری و تحولاتی که در صفحه روابط تجاری خارجی مکزیک بوقوع پیوسته و همچنین شرایط ورود و دسترسی به بازار این کشور مورد مطالعه قرار گرفته است. نگرش جدید بر صادرات غیر نفتی بررسی موردی محصولات دامی ایران بخش دامپروری ایران با برخورداری از ظرقیتهای بالقوه بالای تولیدی در صورت تحول از وضعیت سنتی به سیستم مدرن و اجرای یافته‌های این پژوثش می‌تواند علاوه بر تأمین پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور، سهم قابل توجنی از صادرات غیر نفتی را به وجود اختصاص دهد. این کتاب با نگرش بر ضرورت تحول ساختاری در تولید و صادرت محصولات دامی، تلاشی جدید در راستای توسعه اقتصادی و اصلحات تینادین اقتصاد دامپروری کشور بوده است و توانسته جنبه‌های متنوع تاریخی، علمی، تخصصی، فنی و بازریابی تولیدات دامی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهد و روشی نو برای جعت‌گیری تولید و صادرات کشور ازائهت نماید. ابتدا تاریخچه مختصری از روند صادرات محصولات دامی ارائه می‌گردد و سپس ساختار ترکیب صادرات کالاهای غیر نفتی بر اساس طبقه‌بندی اصلی اقتصادی، اقلام عمده به تفکیم صنعتی، سنتی کشاورزی و بر حسب کشورهای مقصد مورد بررسی قرار گرفته است. فصل پنجم به بررسی مهمترین طرحهای تجاری ایران به تفکیک نوع کالا و کشورهای مقصد اختصاص داده شده و مبانی تئوریک مربوط به تابع تقاضای صادرات از دیدگاه اقتصادی بین‌الملل، در فصل ششم ارائه گردیده و در فصل هفتم تابع عرضه صادرات محصولات دامی با استفاده از روش معادلات‌ SLS3 و متدهای اقتصادسنجی برآورد و تخمین زده شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.