Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت مسائل عمومی

نویسنده: ؛

تابستان 1371 - شماره 6 (16 صفحه - از 21 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : مسئولیت اجتماعی ،مدیریت مسائل عمومی ،خط مشی‌های عمومی ،مدیریت مسائل ،مسائل عمومی ،مدیریت مسائل اجتماعی ،مسائل اجتماعی ،محیط اجتماعی ،خط مشی‌های ،مسئولیت اجتماعی سازمانها ،پاسخگویی اجتماعی ،پاسخگویی اجتماعی سازمانها ،اهداف سازمانی ،سیستم مدیریت مسائل عمومی ،پاسخگویی به مسائل ،مسائل اجتماعی و عمومی ،اهداف سازمان ،جدید ،وظیفه جدید ،توجه به محیط ،اجتماعی سازمانها ،طراحی سیستم مدیریت مسائل ،مصالح جامعه ،خط‌مشی عمومی ،وضع خط ،تحقق اهداف ،آثار سازمان ،مورد ارزیابی ،مورد مسائل ،مورد سنجش

در ادبیات و متون سنتی مدیریت،وظایفی چون‌ برنامه‌ریزی،ساماندهی و نظارت برای مدیران موفق از الزامات اولیه بود و بعدها نیز نقشهای دیگری چون نقش‌ تصمیم‌گیری،نقش ارتباطی و اطلاعاتی برای مدیران مطرح‌ گردید2.اما جدایی سازمان از محیط اجتماعی و مشغول شدن‌ مدیران به اهداف سازمان و بی التفاتی آنان به مسائل اجتماعی‌ موجب گشوده شدن باب جدیدی در مدیریت شده است که آن‌ را مدیریت مسائل اجتماعی با مسئولیت اجتماعی برای مدیران‌ نام نهاده‌اند.مدیران امروز باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفهء خود را شناخته و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آن آگاه‌ باشند.آنان باید علاوه بر وظایف سنتی به وظایف‌ای جدید عنایت کنند که همانا مدیریت مسائل اجتماعی و عمومی و مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه و عامه مردم می‌باشد.دراین‌ مقاله کوشش شده تا ابعاد مختلف این مسئله بررسی شده و این‌ وظیفه جدید به خوانندگان نشریه مطالعات مدیریت معرفی‌ گردد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.