Skip to main content
فهرست مقالات

لزوم تقویت مهارتهای مدیریت: رویکردی اقتصادی در انتخاب روش مناسب

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 11 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، مدیریت، آموزش، آموزش مدیران، آموزش مدیریت، سازمان، ارزیابی عملکرد برنامه‌های آموزش مدیریت، ارزیابی، انتخاب، عملکرد، اقتصادی، صنعتی، انتخاب روش مقتضی آموزش مدیریت، مدیر اثربخش، وظایف، روش، اثربخشی مدیر، مشاغل، تقویت مهارت‌های مدیران، دانش، پرسش، انتخاب روش مناسب، برنامه‌های آموزشی، لزوم تقویت مهارتهای مدیریت، اثربخشی مدیریت و مهارت‌هایی، رویکردی اقتصادی در انتخاب روش، سیکل عمر سازمان، انتخاب روش مناسب آموزش مدیریت، توسعه، مدیران آموزش سازمانهای بزرگ

آموزش مدیریت در کشورهای جهان سوم از جمله کشور ما با پرسش‌ها و ابهامهایی مواجه شده که باعث شک و تردیدهایی در ذهن برنامه‌ریزان و مدیران آموزش سازمانهای‌ بزرگ و مراکز آموزش مدیریت شده است.البته این تردیدها در مورد لزوم و ضرورت آموزش نیست،بلکه چگونگی‌ برنامه‌ریزی و ارائه آموزش به مدیران است به نحوی که از منبعی که صرف این اقدام مهم می‌شود،استفاده مطلوب‌تر شود و مهم‌تر از آن مدیران را به نقش این آموزش‌ها معتقد کند. برای کمک به رفع اینگونه ابهامها در زمینه آموزش‌ مدیریت در ایران در این نگارش سعی شده است ضمن ارائه‌ تعاریفی از اثربخشی مدیریت و مهارت‌هایی که یک مدیر اثربخش باید داشته باشد،به روش‌های متداول آموزش که‌ برای مدیران،شرایط احراز بوجود می‌آورد و آنها را در اجرای‌ فرایند وظایف مدیریت کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سازمان می‌شود،مختصرا اشاره شود و نهایتا توصیه‌هایی برای‌ انتخاب روش مقتضی آموزش مدیریت در شرایط فعلی کشور ارائه شود با این امید که نگارش این قبیل مطالب بتواند برنامه‌ریزان آموزشی را در جهت مؤثرتر ساختن حرکت‌های‌ آموزش مدیریت یاری نماید.

خلاصه ماشینی: "برای کمک به رفع اینگونه ابهامها در زمینه آموزش‌ مدیریت در ایران در این نگارش سعی شده است ضمن ارائه‌ تعاریفی از اثربخشی مدیریت و مهارت‌هایی که یک مدیر اثربخش باید داشته باشد،به روش‌های متداول آموزش که‌ برای مدیران،شرایط احراز بوجود می‌آورد و آنها را در اجرای‌ فرایند وظایف مدیریت کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سازمان می‌شود،مختصرا اشاره شود و نهایتا توصیه‌هایی برای‌ انتخاب روش مقتضی آموزش مدیریت در شرایط فعلی کشور ارائه شود با این امید که نگارش این قبیل مطالب بتواند برنامه‌ریزان آموزشی را در جهت مؤثرتر ساختن حرکت‌های‌ آموزش مدیریت یاری نماید. (نمودار دو) (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار 2 با اینکه می‌توان پذیرفت که روش اول ایستا و روش دوم پویاتر است و با اینکه‌ نتیجه حاصل از آموزش مدیریت در الگوی پویا ملموس‌تر است ولی این مطلوبیت به آن‌ اندازه که برای کشورهای صنعتی به دست می‌آید،در کشورهای در حال توسعه به دست‌ نخواهد آمد،زیرا در این کشورها سطح دانش،شیوه استخدام و شیوه ارتقاء در مشاغل‌ سازمانی آن‌چنان برنامه‌ریزی شده و معقول نیست و نمی‌توان مطمئن شد که مدیران به‌ مرحله خودآموزی رسیده‌اند. 1-کشورهای جهان سوم باید برای پرورش مدیران خود در جهت برنامه‌های‌ بلندمدت توسعه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه کنند و برای انتخاب الگوی‌ مناسب و مقتضی توصیه نگارنده انتخاب روش آموزش در کشورهای صنعتی نیست‌ بلکه روشی بین روش‌های سنتی و جدید توصیه می‌شود(نمودار زیر به گونه‌ای تصویر این نظریه را نشان می‌دهد) (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار 3 اگر الگوی ارائه شده در نمودار 3 ملاک برنامه‌ریزی آموزش مدیریت قرار گیرد ترکیبی از سه روش آموزش لازم است در برنامه گنجانده شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.