Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت وضعیت بازاریابی کشورهای مختلف در 15 سال آتی و توصیه هایی برای افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی کشور

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : صادرات ،بازارهای ،صادرات کالاهای غیرنفتی ،افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی کشور ،افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی ،جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی ،اعتلای سطح صادرات کالاهای غیرنفتی ،افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی ،صادرات کالاهای غیر نفتی کشور ،بازاریابی بین‌المللی ،پیش‌بینی بازاریابی بین‌المللی ،جهت افزایش کالاهای غیرنفتی ،کشورهای در حال توسعه ،قیمت ،اقتصادی ،توسعه ،صادرات کشور ،جهت اعتلای سطح صادرات ،وضعیت بازار ،افزایش صادرات غیرنفتی ،بازرگانی ،شرکت‌های چندملیتی ،تغییر وضعیت بازار کشورهای توسعه‌یافته ،افزایش ،استراتژی ،محیط آینده بازاریابی بین‌المللی ،شناخت وضعیت بازاریابی ،تولید ،توجه بیش‌تر به صادرات ،صادرات کشورهای کمتر توسعه‌یافته

باتوجه به افزایش سهم نفت و فراورده‌های آن در صادرات کشور،و با در نظر گرفتن میزان‌ ضربه‌پذیری اقتصادی در اثر نوسانات قیمت نفت،تقریبا برای اکثر اقتصاددانان روشن شده‌ است،که جهت ثبات اقتصادی،چاره‌ای جز توجه بیشتر به صادرات کالاهای غیرنفتی نیست. این نکته در برنامه‌های اول و دوم کشور،تا حدودی،مورد توجه قرار گرفته است و از طریق‌ مسئولین،تصمیماتی نیز جهت اعتلای سطح صادرات کالاهای غیرنفتی،اتخاذ شده است. اقدامات،موقعی به سطح مطلوب می‌رسد که همزمان با طرح‌ریزی برنامه‌های پنجساله، اطلاعات جامعی از روندهای کلی اقتصادی جهان و وضعیت بازار کشورهای مختلف،حداقل تا 15 سال آتی مورد توجه قرار گیرد و تلاش‌هایی در جهت آماده‌سازی کشور برای بازاریابی‌ منطقه‌ای،بین‌المللی،چند ملیتی و جهانی صورت پذیرد. در مقاله حاضر،پیش‌بینی بازاریابی بین‌المللی در سال‌های 2010-1994 در شش‌ قسمت(1)و نکات کلی مهم مورد توجه برای تحقیقات وسیع جهت افزایش کالاهای غیرنفتی‌ در 14 عنوان،مورد توجه قرار گرفته است.

خلاصه ماشینی:

"توصیه‌هایی برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی کشور 15 سال آتی مورد توجه قرار گیرد و تلاش‌هایی در جهت آماده‌سازی کشور برای بازاریابی‌ قسمت(1)و نکات کلی مهم مورد توجه برای تحقیقات وسیع جهت افزایش کالاهای غیرنفتی‌ توجه برای تحقیقات وسیع جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی،آمادگی کشور ما 1994 نرخ رشد صادرات کشورهای کمتر توسعه یافته(s. در حالی که نرخ رشد کشورهای توسعه یافته فقط 7 تا 8% پیش‌بینی می‌شود. شرکت می‌کنند ولی در کشور کمتر توسعه یافته،چون صادرات تنها راه پرداخت قروض آنها است. ژاپن به کشورهای آسیایی و مکزیک،که هزینه تولید در آنها کمتر است منتقل شده اند، هنگامی که کشورهای در حال توسعه کالاهای صنعتی بیشتری را صادر می‌کنند، بیشتری را در کشورهای در حال توسعه برای خود بیابند. کشورها از نظر تولید کالا با قیمت ارزان مورد توجه شرکت‌های چند ملیتی هستند. افزایش یافته است ولی به‌طور کلی محققینی که در مورد محیط سیاسی بازاریابی آینده‌ کشورهای کمتر توسعه یافته،بیشتر خواهد بود نتیجه آن است که دولت‌های این‌ هنگامی که در بازارهای کشورهای کمتر توسعه یافته درخواست برای تولیدات‌ در سال‌های آینده هماهنگی بیشتری در زمینه استراتژی بازاریابی بین‌المللی از لازم است رفت و آمد بیشتری بین کادر پرسنلی بازارهای مختلف انجام شود. کشورهای دیگر در مورد آینده بازرگانی بین‌المللی و به خصوص این مطلب که‌ امکانات زیاد،برای آنکه صادرات کالا را به کشورهای خارجی توسعه دهند باید در نکات مهمی که در مطالعه سیستم‌های صادراتی کشور لازم است مورد توجه قرار 2-تعیین کالاهای بیشتر و متنوع‌تر برای صادرات به کشورهای مختلف،چه از طریق‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.