Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی انتظارات در روابط مدیران و زیردستان

نویسنده:

(14 صفحه - از 15 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،مدیران ،زیردستان ،انتظارات ،انگیزش ،سازمان ،روابط مدیران و زیردستان ،مدیریت ،چگونگی انتظارات در روابط مدیران ،رفتار سازمانی ،انتظارات نابجای مدیران ،زمینهء انتظارات نابجای زیردستان ،مدیریت و کارکنان روابطی وجود ،نظریه ،انتظارات نابجای کارکنان بیش ،پرسشنامه ،روابط ،نظری ،عوامل انگیزشی بررسی ،پرسشنامه انتظارات زیردستان از مدیران ،نظریهء انتظارات ،کار ،سازمان اعم‌از کارکنان و مدیران ،کارکنان سازمان ،انسان ،انتظارات متقابل زبردستان و مدیران ،مرکز آموزش مدیریت دولتی ،نظریه‌های انگیزش ،مطالعه ،مدیران از زیردستان عرضه

در هر سازمان مفروض بین مدیریت و کارکنان روابطی وجود دارد که بخشی از مبحث‌ "رفتار سازمانی‌"را تشکیل می‌دهد.قسمتی از این‌روابط به انتظارات متقابل زبردستان و مدیران از یکدیگر مربوط می‌شود.تعدادی از این انتظارات معقول و مقبول است،در حالی‌ که برخی از آنها منطقی نیست.در مقالهء حاضر پس از مروری کوتاه بر انگیزش و تأثیر آن بر رفتار سازمانی،نظریهء انتظارات به‌عنوان یکی از عوامل انگیزشی بررسی می‌شود.سپس‌ خلاصهء نتایج مطالعه‌ای که در زمینهء انتظارات نابجای زیردستان از مدیران انجام شده،ارائه‌ می‌گردد.آنگاه یافته‌های یک مطالعهء میدانی در خصوص بعد دوم قضیه،یعنی انتظارات‌ نابجای مدیران از زیردستان عرضه و تجزیه و تحلیل می‌شود.

خلاصه ماشینی:

"خلاصهء نتایج مطالعه‌ای که در زمینهء انتظارات نابجای زیردستان از مدیران انجام شده،ارائه‌ از طرف دیگر،در توضیح "رفتار سازمانی‌"می‌توان به این نکته اشاره کرد که‌ در این زمینه انگیزش یا فن ایجاد محرکات لازم برای اعضای سازمان جهت‌ انتظارات زیردستان از مدیران غیرمنطقی است یا به جای آنکه بر عقل و منطق استوار اگرچه پیش‌بینی شده بود که پاسخ این 7 سؤال باید"مخالفم‌"باشد،اما به‌طوری که‌ تهدیدی برای زیردستان تلقی می‌شود و طبعا رفتار او با انتظارات آنان تطبیق نمی‌کند،در حالی که فی الواقع آنچه بیش از هر در بروز این‌رویهء فکری‌ احیانا بدون توقف در مراتب پایین‌تر پست مدیریت به آنان تفویض شده است. نتایج این مبحث در جدول شمارهء 3 آمده است. جدول شمارهء 3 مبین آن است که اکثریت قریب به اتفاق مدیران در پاسخ دادن به سؤالات مقولهء الف موفق بوده‌اند. -شرکت کارکنان در جلسات سازمان برای تشویق آنان است نه اینکه الزاما جدول شمارهء 4 نشانگر این واقعیت است که تنها حدود نصف مدیران در انتخاب‌ خلاصه نتایج این مبحث در جدول شمارهء 5 ارائه شده است. به این دلیل،توقع داشتیم مدیران مورد بررسی گزینهء"نظری ندارم‌"را انتخاب کنند. شکی نیست که مدیران و زیردستان آنان باید از یکدیگرانتظارات متقابل داشته باشند. اما باتوجه بررسی حاضر ومطالعاتی که دیگران در این زمینه انجام داده‌اند، درصد قابل‌ملاحظه است و از بالا بودن میزان انتظارات نابجای مدیران از زیردستان‌ د. به‌طور کلی انتخاب گزینه‌های سه‌گانه در پاسخ به سؤالات پرسشنامه مبین آن است که مدیران مورد مطالعه دوره‌های مدیریت و مباحثی نظیر رفتار سازمانی را"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.