Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی انتظارات در روابط مدیران و زیردستان

نویسنده: ؛

زمستان 1373 - شماره 16 (14 صفحه - از 15 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : زیردستان ،رفتار سازمانی ،انتظارات نابجای زیردستان ،زیردستان از مدیران ،انتظارات نابجای مدیران ،آموزش مدیریت دولتی ،مدیران از زیردستان ،مرکز آموزش مدیریت دولتی ،مدیران و زیردستان ،نظریهء انتظارات ،سؤال ،آموزش مدیریت ،نابجای مدیران ،مروری کوتاه بر انگیزش ،کارکنان روابطی ،جدول شمارهء ،گزینهء ،مدیران مورد بررسی ،شمارهء ،درصد پاسخ‌های ،سؤالات پرسشنامه ،مقالهء حاضر ،گزینهء " نظری ،سؤالات ،گزینهء صحیح ،رفتارهای مطلوب اعضای سازمان ،تعداد و درصد پاسخ‌های ،سؤال " نظری ،حاضر ،بررسی حاضر

در هر سازمان مفروض بین مدیریت و کارکنان روابطی وجود دارد که بخشی از مبحث‌ "رفتار سازمانی‌"را تشکیل می‌دهد.قسمتی از این‌روابط به انتظارات متقابل زبردستان و مدیران از یکدیگر مربوط می‌شود.تعدادی از این انتظارات معقول و مقبول است،در حالی‌ که برخی از آنها منطقی نیست.در مقالهء حاضر پس از مروری کوتاه بر انگیزش و تأثیر آن بر رفتار سازمانی،نظریهء انتظارات به‌عنوان یکی از عوامل انگیزشی بررسی می‌شود.سپس‌ خلاصهء نتایج مطالعه‌ای که در زمینهء انتظارات نابجای زیردستان از مدیران انجام شده،ارائه‌ می‌گردد.آنگاه یافته‌های یک مطالعهء میدانی در خصوص بعد دوم قضیه،یعنی انتظارات‌ نابجای مدیران از زیردستان عرضه و تجزیه و تحلیل می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.