Skip to main content
فهرست مقالات

تأملی در اهمیت و لزوم ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت

نویسنده: ؛

زمستان 1373 - شماره 16 (16 صفحه - از 97 تا 112)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ضمن خدمت ،برنامه‌های آموزش ضمن خدمت ،ارزشیابی برنامه ،برنامه‌های آموزش ،ارزشیابی برنامه‌های آموزش ،برنامه آموزشی ،ارزشیابی برنامه آموزشی ،ارزشیابی آموزش ضمن خدمت ،ارزشیابی آموزش ،تجزیه و تحلیل ،آموزش ضمن خدمت سازمان ،فرآیند آموزش ،طرح ارزشیابی ،ارزشیابی آموزشی ،اهداف ارزشیابی برنامه ،ضوابط ارزشیابی ،نیروی انسانی ،اجرای ارزشیابی برنامه ،فرآیند ارزشیابی ،اهداف ارزشیابی ،اهداف برنامه آموزشی ،مسئولان برنامه ،تربیت نیروی انسانی ،نیروی انسانی کارآمد ،دوره‌های آموزشی ،اجرای ارزشیابی ،اثربخشی برنامه ،برنامه ارزشیابی ،مورد برنامه آموزشی ،منابع انسانی

گرچه مسئله‌"ارزشیابی برنامه‌های آموزش ضمن خدمت‌1"توجه عمیق صاحبنظران و مدیران منابع انسانی را به خود معطوف نموده است،با اینحال هنوز این عمل چندان مورد استقبال واقع نشده است.به عبارت دیگر،در مقایسه با برنامه‌های برگزار شدهء آموزش ضمن‌ خدمت،ارزشیابی واقعی معدودی از این دوره‌های آموزشی صورت گرفته است.بدین سبب‌ فقدان ارزشیابی اصولی برنامه‌های آموزشی حتی در بخش عمومی بیشتر محسوس بوده و احتمالا این قسمت از برنامه،توسعه نیافته‌ترین جنبه فرآیند آموزش ضمن خدمت در سازمان‌های عمومی می‌باشد.علیرغم این موضوع،آموزش ضمن خدمت از مهمترین مسائل‌ کلیدی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارا می‌باشد.به‌طور خلاصه در فرآیند آموزش، مادام که ارزشیابی صورت نگرفته باشد،برنامه،کامل تلقی نمی‌شود،زیرا این ارزشیابی برنامه‌ است که به امر تربیت منابع انسانی و آموزش ضمن خدمت کارکنان معنی و مفهوم می‌بخشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.