Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های تدافعی در انتخاب استراتژی بررسی تأثیر نوع صنعت، اندازه ریسک تجاری و درجه اهرم

نویسنده:

ISC (14 صفحه - از 155 تا 168)

کلید واژه های ماشینی : سازمان، سازمان‌های تدافعی، مدیر، بازار، تکنولوژی، محصولات، تولید، مدیریت، کارآیی، محیط

خلاصه ماشینی: "در مورد اول مدیریت سازمان به جهت محدود بودن‌ منابع،قلمرو محدوی از محصول-بازار را انتخاب کرده است و برای حفظ این‌ قلمرو و خدمت‌رسانی به آن،سازمان به‌گونه‌ای با دقت طراحی شده است که کاملا جوابگوی این مهم باشد. سازمان تدافعی برای حل مشکل مهندسی خود که همان‌ چگونگی تولید و توزیع کارآمد کالاها یا خدمات است به شدت و سنگینی تمام متکی‌ به تکنولوژی مبتنی بر هزینه کم و کارآمد می‌باشد و در این راه تا آنجه که مقدور است‌ خود را به زحمت می‌افکند. از آنجا که تمایل سازمان‌های‌ تدافعی به سوی محیطهای نسبتا ساده و ثابت است به آنها این توانایی داده می‌شود که‌ به برنامه‌ریزی عمیق و متمرکز دست بزنند و فقط بخش باریکی از محیط و مسایل‌ سازمانی را مورد توجه قرار دهند. فرایندی که توسط سازمان‌های تدافعی‌ برای تنظیم خود با محیط شکل گرفته است آنان را بر آن می‌دارد که از نظر تأسیس و کارآفرینی قلمرو محدود و ثابتی را انتخاب کنند،به رقابت سخت و فشرده بر سر حفظ وضعیت بازار خود اعتقاد داشته و از بسط گسترش در خارج از قلمروی خود بپرهیزند. از نظر تکنولوژیکی و مهندسی به تکنولوژی هزینه-کارآیی گرایش داشته،تکنولوژی ساده‌ تک بعدی را مورد توجه قرار دهند که بیشتر به مکانیکی شدن ابزار کار تمایل دارد و از بار نیروی انسانی می‌کاهد و از نظر فرایند مدیریت،توجه بیشتری به مدیران مالی و تولید و کارشناسان این قلمروها می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.