Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های تدافعی در انتخاب استراتژی بررسی تأثیر نوع صنعت، اندازه ریسک تجاری و درجه اهرم

نویسنده:

(14 صفحه - از 155 تا 168)

کلید واژه های ماشینی : سازمان ،سازمان‌های تدافعی ،مدیر ،بازار ،تکنولوژی ،محصولات ،تولید ،مدیریت ،کارآیی ،محیط ،مدیریت سازمان‌های تدافعی ،سازمان‌های تدافعی کنترل نتیجه عملیات ،قلمرو ،ثبات ،مدیر تولید ،فروش ،کیفیت ،سازگاری ،کارآمد ،کنترل ،سازمان تدافعی در جهت مسایل ،فرایند ،کارآیی سازمان‌های تدافعی ،حفظ ثبات و کارآیی سازمان ،مدیر فروش ،فعالیت ،ساختار ،حفظ بازار و محصول کارآمد ،سازمان تدافعی گل بازار ،سازمان تدافعی بخاطر تکنولوژی

خلاصه ماشینی:

"در مورد اول مدیریت سازمان به جهت محدود بودن‌ منابع،قلمرو محدوی از محصول-بازار را انتخاب کرده است و برای حفظ این‌ قلمرو و خدمت‌رسانی به آن،سازمان به‌گونه‌ای با دقت طراحی شده است که کاملا جوابگوی این مهم باشد. سازمان تدافعی برای حل مشکل مهندسی خود که همان‌ چگونگی تولید و توزیع کارآمد کالاها یا خدمات است به شدت و سنگینی تمام متکی‌ به تکنولوژی مبتنی بر هزینه کم و کارآمد می‌باشد و در این راه تا آنجه که مقدور است‌ خود را به زحمت می‌افکند. از آنجا که تمایل سازمان‌های‌ تدافعی به سوی محیطهای نسبتا ساده و ثابت است به آنها این توانایی داده می‌شود که‌ به برنامه‌ریزی عمیق و متمرکز دست بزنند و فقط بخش باریکی از محیط و مسایل‌ سازمانی را مورد توجه قرار دهند. فرایندی که توسط سازمان‌های تدافعی‌ برای تنظیم خود با محیط شکل گرفته است آنان را بر آن می‌دارد که از نظر تأسیس و کارآفرینی قلمرو محدود و ثابتی را انتخاب کنند،به رقابت سخت و فشرده بر سر حفظ وضعیت بازار خود اعتقاد داشته و از بسط گسترش در خارج از قلمروی خود بپرهیزند. از نظر تکنولوژیکی و مهندسی به تکنولوژی هزینه-کارآیی گرایش داشته،تکنولوژی ساده‌ تک بعدی را مورد توجه قرار دهند که بیشتر به مکانیکی شدن ابزار کار تمایل دارد و از بار نیروی انسانی می‌کاهد و از نظر فرایند مدیریت،توجه بیشتری به مدیران مالی و تولید و کارشناسان این قلمروها می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.