خلاصه ماشینی:
"خاطراتدرس بیست و پنجم زبان فارسی اول،نامهنگاری(2)،نامه به دوستان و نزدیکان مصطفی قدمی کارشناس ارشد زبان و ادب فارسی و دبیر دبیرستانهای شهرضا اصفهان سه جلسه قبل از تدریس این درس،ویژگیهای نامههایاداری را به طور کامل روی تابلوی کلاس نوشتم و از هرکدام نمونهای را با دانشآموزان کار کردم اما در رابطه بادرس جدید مرتب به دنبال شیوهای جدید برای تدریسبودم.
وقتی در درس به این عبارت«در حالی که اگرنامه با عبارتهای ابتکاری-البته بیتکلف-و توأم باتازگی آغاز گردد و پایان یابد،ضمن داشتن بار معناییتأثیری مطلوب بر خواننده خواهد گذاشت.
»دانشآموزان را از چگونه نوشتن نامه آگاه کردم و درکلاس من و دانشآموزان در حضور یکدیگر نامههایدوستانهای برای هم نوشتیم.
ابتکاری بودن نامه و در حضور آنان ابرازمحبت کردن،ذق و شوقی وصفناپذیر در محیط کلاسبرانگیخت؛به طوری که به راحتی میتوانستم برق شادیرا در چشمان آنها ببینم و شعفی را که حاصل خواندننامشان در این نامۀ ابتکاری بود،با تمام وجود حس کنمو جملۀ«تأثیر بار معنایی مطلوب بر خواننده»را در زیرسایۀ«عبارتهای ابتکاری»با ذائقۀ جان دریابم."