چکیده:
هدف مقاله روشن کردن این نکته است که چگونه می توان فراگیرندگان درس عربی را نسبت به یادگیری آن علاقه مند نمود و میزان یادگیری قواعد زبان عربی در آنان را افزایش داد.به نظر می رسد که دانش آموزان این زبان را زبان بیگانه ای تلقی می کنند که مملو از کلمات دشوار و قواعد خشک و بی روح است و آن را بدون کاربرد در محاورات روزمره و در زندگی آینده خود غیرکارآمد می دانند.همچنین،دبیر عربی به دلیل محدویت زمانی فرصت شناخت کامل سطح علاقه مندی،هوش و پایه تحصیلی دانش آموزان خود را ندارد و عملا تا پایان ترم اول قادر نخواهد بود آنان را مورد ارزشیابی جامع(شفاهی یا کتبی)قرار دهد!پس چه باید کرد؟
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) کی شعرتر انگیزد خاطر که حزین باشدعلل بیانگیزگی دانشآموزان نسبت به یادگیری درس عربی پانته آ امیر پاشائی دبیر و سرگروه عربی منطقه 13 شهر تهران چکیده {IBهدف مقاله روشن کردن این نکته است که چگونهمیتوان فراگیرندگان درس عربی را نسبت به یادگیری آنعلاقهمند نمود و میزان یادگیری قواعد زبان عربی در آنانرا افزایش داد.
همچنین،دبیر عربی به دلیل محدودیت زمانی فرصت شناخت کاملسطح علاقهمندی،هوش و پایۀ تحصیلی دانشآموزانخود را ندارد و عملا تا پایان ترم اول قادر نخواهد بود آنانرا مورد ارزشیابی جامع(شفاهی یا کتبی)قرار دهد!پسچه باید کرد؟IB} تجربه نشان میدهد که به کارگیری«دانش تخصصیدر زمینۀ زبان عربی و شیوۀ کلاسداری و روش تدریسمناسب»چارۀ کار و مهمترین عامل ایجاد علاقه و انگیزه دردانشآموزان بیعلاقه به درس عربی است.
توجه کردن به تمام دانشآموزان کلاس به طور یکسانو شرکت دادن آنها در کارهای کلاسی؛ 6.
ماهیت این نیاز باید برای معلم آشکارباشد تا بتواند به گونهای آن را ایجاد کند."