چکیده:
مسایل ساختاری یکی از مؤثرترین موانع افزایش کارایی تجاری ایران میباشد. مطالعات چند موردی تبیینی و توصیفی در مورد ساختار تجاری کشورهای مؤثر در تجارت جهانی نشان میدهد که موفقیت آنان در طراحی و تبیین ساختاری با هدف کارایی تجاری و انعطافپذیری و با تکنولوژی EDI و در اندازه کوچک یا متوسط میباشد. با تکیه بر مطالعات نظری و مطالعات موردی و تطبیقی و شرایط ایران طراحی نوینی صورت پذیرفته تا ضمن هماهنگی و انسجام دستگاهها و مؤسسات دولتی مسؤول در امر تجارت،حضور فعال و مؤثر در صحنه جهانی بیش از پیش فراهم آید.دو ساختار جدید: 1)ساختار کارایی تجاری ایران( ITEO )2)نقطه تجاری ایران ( ITP )پیشنهاد شده است.سازمان کارایی تجاری ایران بهعنوان یک عامل تغییر و نقطه تجاری ایران بهعنوان یک عامل اجرایی پیشنهاد شده است.
خلاصه ماشینی:
"میباشد،برای پاسخ به این سؤال که ساختار مناسب برای افزایش کارآیی تجاری در ایران
فرضیه اول:ساختار مناسب از جهت هدف باید به دنبال کارآیی و مشتریمداری باشد.
باتوجه به اینکه پرسش این تحقیق در مورد چگونگی ساختار تجاری کشورهای مختلف»
ساختار در افزایش کارآیی تجاری است،هرمورد به صورت یک کل مورد پژوهش قرار
-اکثر کشورهای فعال در امر تجارت به منظور ارتقای کارآیی تجاری خود از ابزار
پیشنهادات-ساختار مناسب برای کارآیی تجاری در ایران
مطالعات موردی ساختار تجاری کشورهای مؤثر در تجارت جهانی نشان میدهد که
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ساختار مناسب برای«سازمان کارآیی تجاری ایران» ITEO
تجزیهوتحلیل متغیرهای محتوایی:سازمان کارآیی تجاری ایران با رسالت
این ساختار در واقع سازمان یک مؤسسه تحقیقاتی و مشاورهای در سطح ملی بوده و راهکارهای ارایه شده از اهمیت بسیار برخوردار میباشد،لذا ضرورت ایجاب میکند که
-تربیت نیروی انسانی متخصص در امر تجارت -جمعآوری مدارک و اطلاعات لازم جهت تحقیقات و بررسیهای تجاری
-انجام مطالعات لازم برای کلیه بخشهای مرتبط با تجارت به منظور ارایه مدل تبادل
ساختار ساده بهعنوان یک پیشنهاد برای نقطه تجاری ایران توصیه میشود.
-به کارگیری تکنولوژیهای مناسب و استانداردهای بینالمللی به منظور ارایه خدمات تجاری در ابعاد ملی و بینالمللی.
ارکان:نقطهی تجاری در فاز اول بهعنوان یک واحد زیر نظر سازمان کارآیی تجاری
6. طراحی سیستم برنامهریزی تحقیقاتی مناسب برای کارآیی تجاری ایران همگام با
-مدیر ITP از طریق سازمان کارآیی تجاری ایران انتخاب و بهعنوان یکی از مدیران
2. مکان و فضای مناسب را برای راهاندازی فاز اول نقطهی تجاری ایران فراهم سازد."