چکیده:
این مقاله با هدف بررسی تاثیر ارزش بر نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی با توجه به نقش جنسیت شکل گرفته است. برای نیل به این هدف، فضای نمونه 252 نفری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده انتخاب گردید. همچنین ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد شده دوکافی (1996) و زانگ و وانگ (2005)، بوده است که روایی و پایایی آن تایید گردیده و داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد که ارزش درک شده کاربران از سرگرمی و آگاهی بخشی به عنوان دو استراتژی پرکابرد در زمینه تبلیغات اینترنتی، ارتباط مستقیم و معناداری با نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی دارد و همچنین جنسیت، بر ارتباط بین ارزش درک شده آگاهی بخشی و سرگرمی و نگرش، تاثیر تعدیل کننده دارد.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) سیمای آزمودنیها فضای نمونه مورد بررسی در این تحقیق با استفادهاز فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفیطبقهبندی شده برآورد گردید که 252 نفر است وبیشترین گروه نمونه دارای درجه کارشناسی ارشد وورودی سال 1388 هستند و همچنین اکثریت فضاینمونه در رده سنی 26 سال به بالا قرار گرفتهاند.
ازسوی دیگر،مطالعات انجام گرفته در زمینه تبلیغاتاینترنتی نشان داده است که نکته قابل ملاحظه درتدوین یک استراتژی خوب و کارا،تمرکز بر عواملیاست که شکلدهنده ارزشها و نگرشهای مطلوبکاربران است(ایگمی،1997؛چن و وال،2000؛براکت و کار،2002؛سان و همکاران،2010)،همچنین فریمن(2010)در تحقیق خود به این نتیجهدست یافت که هنگامی که مبلغان بر روی نیازهایواقعی مشتریان با استفاده از دادههای جمعآوری شدهمتمرکز میشوند،نگرش مشتریان نسبت به تبلیغاتاینترنتی مثبت خواهد بود،لذا،براساس نتایج به دستآمده از فرضیات یک و دو در این تحقیق،لزوم توجهبه دو استرتژی پرکاربرد در زمینه تبلیغات اینترنتی کهسرگرمی و آگاهیبخشی هستند،برجسته میگردد.
باتوجه به اینکه در اغلب مطالعات صورت گرفته درزمینه عوامل شکلدهنده نگرش کاربران در راستایتبلیغات اینترنتی،اغلب اثر بالقوه تعدیلکنندگیجنسیت نادیده گرشفته شده است،سومین و چهارمینهدف این تحقیق،تعیین وضعیت تعدیلکنندگیجنسیت بر رابطه بین آگاهیبخشی و نگرش و سرگرمیو نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی است کهدر قالب فرضیات سه و چهار بیان گردیده است و باتوجه به تحلیلهای انجام گرفته،مورد تأیید قرار گرفتهاست.
51 secnereffid redneG:tenretnI eht no gniyuB gniyub lanoitnevnoc dna enil-no ni fo lanruoJ A:seloR xeS.
gnisitrevdA eliboM drawot زsiseht s'retsaM eht ta detneserp tnemeganaM dna gnitekraM fo tnemtrapeD .
22 fo ksir deviecrep eht ni secnereffid redneG a gniviecer fo stceffe eht dna enilno gniyub ssenisuB fo lanruoJ.
74 yrotarolpxenA:ecremmoc-e dna redneG ,hcraeseR gnisitrevdA fo lanruoJ.
65 erutcurtS lanoitaleR dna srotcaF laitneulfnI eht ni gnisitrevdA rennaB tenretnI fo msiruoT fo lanruoJ."