چکیده:
مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت کننده پیام در انتشار پیام در برنامه های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می باشد. در حقیقت، این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی موثر بر قصد دریافت کنندگان پیام در انتشار آن، یعنی تمایلات تجاری، جذابیت و غنای رسانه ای، را مورد سنجش قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که میان متغیرهای «جذابیت» و «غنای رسانه ای» با متغیر «نگرش به پیام» ارتباط مثبت معنی دار وجود دارد. این ارتباط مثبت معنی دار همچنین بین متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» نیز وجود دارد. از سوی دیگر میان متغیرهای «تمایلات تجاری» با متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» ارتباط منفی معنی دار وجود دارد. علاوه براین، در تحقیق حاضر نقش دشواری انتقال پیام در ارتباط با انتشار آن نیز از نظر کاربران مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معنی داری بین متغیر «دشواری انتقال» و متغیرهای «غنای رسانه ای» و «تمایل به انتشار پیام» وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"gnaT &%00332NBTG003G% 3-عوامل مهم برای برنامههای اجراییبازاریابی ویروسی یکی از منافع مهم بازاریابی ویروسی این است کهدر مقایسه با صورتهای متعدد دیگر تبلیغات وبرنامههای اجرایی بازاریابی،هزینه نسبتا کمتری دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-چارچوب نظری و مؤلفههای پژوهش در تحقیقی که با عنوان"تاثیر تمایلات تجاری،جذابیت و غنای رسانهای بر انگیزه انتشار پیام از سویدریافتکنندگان در اجرای یک برنامه بازاریابیویروسی"توسط یوچیه تانگ در کشور تایوان انجامشده است محقق در پایان تحقیق خویش نتیجه میگیرد که:نگرش دریافتکنندگان پیام به آن،تأثیر مثبتی برانتشار پیام توسط آنان دارد و به عنوان یک متغیرمداخلهگر بر تأثیر سه متغیر مستقل تمایلات تجاری،جذابیت و غنای رسانهای اثرگذار است؛با گسترشاینترنت پرسرعت حجم پیام برای مخاطبین در درجهدوم اهمیت قرار میگیرد؛تمایلات تجاری موجود درپیام تا اندازه بسیار زیادی بر انتشار پیام توسط مخاطبین،تأثیر منفی میگذارد؛جذابیت و غنای رسانهای،هر دوبر نگرش دریافتکنندگان پیام به آن و انتشار پیامتوسط آنان تأثیر مثبت میگذارد(بانگ،2006).
با توجه به نوع متغیرها و مدل مفهومی تحقیق،فرضیات ذیل را میتوان برای این تحقیق در نظرگرفت: فرضیه 1:میان تمایلات بازرگانی پنهان شده در پیامو نگرش به پیام توسط دریافتکننده،ارتباط معنیداروجود دارد.
reywaS&ddyK,yrreF فرضیه 6:میان نگرش به پیام توسط دریافتکننده وتمایل(قصد)او برای انتشار آن،ارتباط معنیدار وجود دارد.
01 ot woH:emit retrauq-eerht ni straeh owT gnitekram lariv/aidem laicos eht ztlaw ,snoziroH ssenisuB fo lanruoJ,''ecnad .
D -fo-droW cinortcelE ro gnitekraM lariV remusnoC gninimaxE:gnisitrevdA htuoM gnolA ssaP ot snoitavitoM dna sesnopseR ,hcraeseR gnisitrevdA fo lanruoJ,''liamE .
61 esuoM-fo-droW woH:gnitekraM lariV koob-E,eerF rof saedI ruoY sdaerpS :ta elbaliava udorp/moc.
22 aidem dna,romuh,noitnetni laicremmoc ni noitnetni drawrof 'sreviecer no ssenhcir ,sngiapmac gnitekram lariv tenretni ytisrevinU lartneC lanoitaN:ytiC ilgnohJ ."